ورناصری: محدودیت اعتباری در تکمیل پروژه‌های مدرسه‌سازی نداریم

تهران (پانا) - معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور طی بازدید از پروژه‌های شهرستان‌های اردبیل و نمین بیان کرد کیفیت اجرای پروژه‌های مدرسه‌سازی به طور مرتب ارزیابی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۷۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ورناصری: محدودیت اعتباری در تکمیل پروژه‌های مدرسه‌سازی نداریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت سازمان در بازدید از پروژه‌های در دست ساخت استان اردبیل اظهار کرد: هدف ما از حضور در استان‌ها و بازدید از پروژه‌های عمرانی در بخش مدرسه‌سازی رسیدگی به مشکلات پروژه‌ها و توجه به کیفیت اجرای آنهاست تا ایرادات و اشکالات احتمالی در این زمینه رفع شود.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های عمرانی گاه مشکلات و تنگناهایی به وجود می‌آید که حل آن از حیطه اختیارات استان‌ها خارج است، خاطرنشان کرد: در این بازدیدها سعی می‌کنیم تا وضعیت پروژه‌ها را مورد بررسی کارشناسی قرار داده تا با همفکری مسئولان استانی درصدد رفع مشکلات فنی و اعتباری باشیم.

ورناصری در مورد اجرای پروژه‌ها و نظارت مستمر کارشناسان فنی در این زمینه گفت: در مجموع کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش مدرسه‌سازی با معیارهای فنی به طور مرتب ارزیابی می شود.

وی گفت: در سفر یک روزه به این استان از پروژه‌های مدرسه‌سازی در شهرها و روستاهای نمین و همچنین اردبیل بازدید کردیم تا از نزدیک در جریان احداث و تکمیل این پروژه‌ها قرار گرفته و که براساس روند اجرای این پروژه‌ها، اعتبارات مورد نیاز برای بهره‌برداری آنها در نظر گرفته شود و آماده بهره‌برداری شوند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در مورد پروژه حیات طیبه نیز بیان کرد: پروژه‌ای که با نام حیات طیبه در استان‌ها در حال تکمیل و بهره‌برداری است با نقشه و تیپ متفاوت متناسب با شرایط استان‌ها در حال اجراست که در استان اردبیل نیز بعد از گذشت سال‌ها این پروژه به زودی تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

ورناصری ضرورت اصلاح نمای مجتمع آموزشی حیات طیبه را یادآور شد و بیان کرد: با اصلاح نما و تکمیل بخش‌های مختلف این مجموعه تلاش بر این است تا مطلوب‌ترین فضای آموزشی برای نسل آینده از ابتدایی تا پایان دوره متوسطه دوم فراهم آمده و دغدغه تامین فضای آموزشی و پرورشی برطرف شود.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اردبیل در حاشیه این بازدید‌ها گفت: با مساعدت سازمان نوسازی مدارس هیچگونه محدودیت اعتباری برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان اردبیل وجود ندارد و با تزریق اعتبار در هفته‌های گذشته بخشی از بدهی پیمانکاران و مطالبات آنها پرداخت شده و انتظار می‌رود ماحصل سفر امروز نیز تامین اعتبار مناسب برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی باشد تا هموطنان در شهرهای مختلف از مزایای این مجموعه‌ها استفاده کنند.

دولت لطفی خاطرنشان کرد: در این بازدید معاون فنی و نظارت سازمان از مدرسه 6 کلاسه نمین، مدرسه تخریبی روستای ننه‌کران و پروژه مدرسه‌سازی روستای سوها که از محل تخریب و بازسازی در حال احداث است، بازدید کرد تا از نزدیک در جریان روند احداث این پروژه‌ها قرار گیرد.

وی بیان کرد: در شهر اردبیل نیز از مدرسه 12 کلاسه کوثر، مدرسه 12 کلاسه خیرساز پروفسور خدابخش، مدرسه شهید اصلانی(هاجر) که در قالب 12 کلاس اجرایی و عملیاتی شده، مدرسه 6 کلاسه پور سینا و 12 کلاسه روستای آق بلاغ آقا جان خان بازدید شد که بخش عظیمی از این واحدهای آموزشی در مرحله تکمیل و بهره‌برداری قرار دارند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل افزود: از مهمترین و بزرگترین مجتمع آموزشی استان که با عنوان حیات طیبه در شهرک کارشناسان با پیشرفت 90 درصد در حال احداث است، به زودی با حضور مسئولان کشوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار