فاطمه مقصودی: انتقال پایتخت به عمر مجلس یازدهم قد نمی‌دهد

تهران (پانا) - عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی سیاسی و اداری کشور گفت با توجه به شرایط موجود، انتقال پایتخت به عمر مجلس یازدهم قد نمی‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
فاطمه مقصودی: انتقال پایتخت به عمر مجلس یازدهم قد نمی‌دهد

به گزارش روابط عمومی مجلس، فاطمه مقصودی، عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی سیاسی و اداری کشور درخصوص موضوع انتقال پایتخت گفت: تحقق این امر ضمن تمرکززدایی موجب تسهیل در امور جاری می‌شود اما ساز و کار انتقال پایتخت باید مشخص باشد.

عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی سیاسی و اداری کشور ادامه داد: همه موافق انتقال پایتخت سیاسی، اداری، اقتصادی و فرهنگی هستیم اما قبل از اقدام، نیاز به مطالعات دارد. به همین دلیل نمی‌توان به صورت فوری تصمیمی را اتخاذ و شتاب‌زده به عمل کنیم.

عضو کمیسیون شوراها مجلس یازدهم بیان کرد: اگر انتقال پایتخت از تهران به مکانی دیگر در گذشته انجام نشده، دلیل آن عدم همت لازم در این زمینه است.

وی تاکید کرد: در صورتی می‌توان انتقال پایتخت را به نتیجه رساند که به خوبی مطالعه و کارشناسی انجام شود و در بلندمدت می‌توان انتظار اتفاقات مثبتی را داشت و گمان نمی‌کنم حتی انتقال پایتخت به عمر مجلس یازدهم قد دهد.

مقصودی خاطرنشان کرد: موضوع انتقال پایتخت سیاسی و اداری تاکنون به صورت جدی در مجلس یازدهم و کمیسیون امور داخلی کشور مطرح نشده اما احتمال ورود این کمیسیون به طرح انتقال پایتخت وجود دارد اما هنوز جدی نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار