درخواست از سازمان هواپیمایی برای روشن نگه‌‌داشتن سیستم تهویه‌ هواپیما تا زمان خروج آخرین مسافر

کادر پرواز، تجمعات هنگام تخلیه مسافران را کنترل کند

تهران (پانا) - معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از درخواست این وزارتخانه از سازمان هواپیمانی برای روشن نگه‌ داشتن سیستم تهویه‌ هواپیما تا زمان خروج آخرین مسافر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
درخواست از سازمان هواپیمایی برای روشن نگه‌‌داشتن سیستم تهویه‌ هواپیما تا زمان خروج آخرین مسافر

به‌گزارش ایلنا، «محسن فرهادی» معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره اماکن پرخطری که احتمال آلودگی به ویروس کرونا در آنها بیشتر است، گفت: طبیعت این ویروس چنین است که با دو عامل یعنی جایی که تجمع زیاد باشد و جایی که تهویه‌ی مناسب ندارد، بیشتر شیوع پیدا می‌کند، هر جا با این شرایط، در گردش این ویروس اثر دارد و باید بدانیم که امکان ابتلا در آن مناطق از همه جا بالاتر خواهد بود.

وی ادامه داد: ممکن است افراد برای خرید به پاساژ بروند و آنجا تهویه‌ی خوبی داشته باشد، اما در پاساژها معمولا تجمع بسیار زیاد است. ایستگاه‌های مترو و جاهایی که در آن تجمع بسیار بالا باشد و تهویه‌ی نامناسب داشته باشد، خطر بالا است، چون اگر به طور مثال در اتوبوس این موارد رعایت نشود، در حالی که فرد ماسک هم داشته باشد، احتمال اینکه ویروس در گردش را تنفس کنید، بالا خواهد بود.

حتی پای هواپیما هم در صورت تراکم جمعیت احتمال ابتلا وجود دارد

فرهادی با اشاره به شرایط پرخطر در اماکن حمل و نقلی مثل فرودگاه و ترمینال‌ها، افزود: شاید در ابتدای شیوع ویروس کم‌تر این مسائل رعایت می‌شد، اما حالا چند حلقه داریم که در حمل و نقل اهمیت دارد، یکی اینکه وقتی ما وارد سالن فرودگاه می‌شویم، اگر سقف داشته باشد و بازرسی بدنی انجام شود، طبیعی است که احتمال خطر ابتلا را افزایش می‌دهد، یا در ترمینالی که تعداد زیادی از مسافرها منتظر هستند، اگر از ماسک استفاده نکنیم، احتمال ابتلا وجود دارد، حتی وقتی به پای هواپیما می‌رسیم، آنجا هم اگر تراکم جمعیت باشد، باز احتمال بیماری وجود دارد و از همه مهم‌تر در داخل خود هواپیما است که در تمام طول پرواز مسافرها باید ماسک را به صورت داشته باشند.

صف‌های ایجاد شده هنگام تخلیه مسافران باید توسط کادر پرواز کنترل شوند

وی بیان کرد: ما از سازمان هواپیمانی درخواست کردیم که سیستم تهویه‌ی هواپیما باید روشن و فعال باشد و تا زمانی که مسافران از هواپیما کامل پیاده نشدند، باید سیستم تهویه روشن باشد و همچنین تجمع و صف‌های پشت سر هم برای تخلیه را باید کادر پرواز کنترل کنند تا خطر کم‌تری رخ دهد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط با اشاره بر لزوم متفاوت بودن پروتکل‌های خطوط مرزی گفت: مدت‌ها است که پروتکل فرودگاه‌های بین‌المللی و خطوط مرزی ابلاغ شده و الان مسافران بدون اینکه پی‌سی‌آر منفی از کشور مبدا داشته باشد، اجازه ورود ندارند، حتی بارهای هواپیما به صورت مستمر گندزدایی و ضدعفونی می‌شود.

مسافران باید زمان کمی در ایستگاه‌های مترو انتظار بکشند

فرهادی در مورد عدم فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و حمل و نقل شهری افزود: تقریبا به صورت هفتگی با مسوولان حوزه‌ی شهری جلساتی داریم و در کمیته‌ی امنیتی و اجتماعی ستاد ملی کرونا که رئیس آن مقام وزارت کشور است، در مورد این مسائل به صورت هفتگی صحبت می‌شود، درخواست ما به عنوان وزارت بهداشت این است که فاصله‌گذاری‌ها رعایت شود، حرکت قطارها بیشتر باشد تا زمان انتظار در ایستگاه کم‌تر شود که مردم به سمت مترو هجوم نیاورند، چون هرکجا که تجمع و عدم تهویه‌ی مناسب وجود داشته باشد، احتمال ابتلا هم بالا خواهد بود، پس باید از ماسک به درستی استفاده کنیم، یعنی کاملا بینی و چانه گرفته شود، در غیر این استفاده از ماسک هیچ فایده‌ای ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار