ساخت و ساز‌های غیرمجاز مانع ثبت جهانی کندوان

تبریز(پانا) - فرماندار اسکو اعلام کرد ساخت و ساز‌های غیرمجاز مانع اصلی ثبت جهانی کندوان شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۷۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ساخت و ساز‌های غیرمجاز مانع ثبت جهانی کندوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی، بابک رضی منش افزود: پنج مورد ساخت و ساز غیرمجاز مانع اصلی ثبت جهانی روستای تاریخی «کندوان» بود البته از سال ۱۳۸۵ دیگر اجازه وقوع چنین ساخت و سازهایی در روستا داده نشده است.
وی ادامه داد: برای رفع مشکل ناشی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستای تاریخی کندوان، اگر لازم باشد، مداخله انجام خواهد شد، تخریب انجام خواهد شد و اگر با یک طبقه حذف ساخت و ساز غیرمجاز مشکل حل شود، این گونه عمل می‌شود و ممکن است در برخی مواقع با ایجاد تغییراتی در نمای ساختمان یا سبک معماری بشود موانع را رفع کرد که در این باره نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است.
فرماندار اسکو ادامه داد: در طرح مطالعاتی روستای کندوان همچنین حذف ورود خودرو به داخل روستا و بافت تاریخی پیش بینی شده بود که از چند هفته قبل اعمال شده است البته توقفگاه خودرو برای این منظور در بیرون روستا ایجاد شده تا گردشگران دچار مشکل نشوند.
وی خاطرنشان کرد: ساماندهی بازارچه روستا و مدیریت واحد‌های تجاری کانکس از دیگر اقدامات همسو با ممنوعیت ورود خودرو به داخل روستای کندوان است.
فرماندار اسکو گفت: برای مدیریت سرریز جمعیت روستای کندوان نیز تدابیر لازم اندیشیده شده و در زمان حاضر ۱۲۰ قطعه زمین برای این منظور برای واگذاری به مازاد جمعیت روستا اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: ایجاد زیپ لاین، راه اندازی سایت پرواز پاراگلایدر به دلیل خطرناک بودن پرواز بالن در اقلیم منطقه، ورزش‌های بومی و محلی و ایجاد کتابخانه مرجع به زبان انگلیسی برای بهره بردن گردشگران خارجی از جمله اقدامات در حال اجرا برای توسعه و رونق گردشگری در روستای تاریخی کندوان است.
روستای صخره‌ای کندوان با قدمت بیش از هفت هزار سال در میان دره‌ای باصفا و کنار رودخانه پرآبی به همین نام واقع شده و ظرفیت‌های زیادی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی دارد.

این مکان جزو یکی از سه روستای شگفت انگیز جهان است که فقط ۲ نمونه از آن در آمریکای شمالی و کاپادوکیای ترکیه وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار