دربازدیدمدیرکل دفتر فنی حرفه ای وکاردانش وزارت آموزش وپرورش از مناطق آموزش وپرورش استان فارس؛

آذرکیش: توانمندی های ما درشرایط کرونا در معرض ارزیابی قرار خواهد گرفت

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر فنی حرفه ای وکاردانش در سفر به استان فارس از شرایط جدیدی بوجود آمده در بحران کرونا به عنوان عدم قطعیت کامل و یک ابهام جهانی  و بیان کرد که در این شرایط خیلی از توانمندی های ما در معرض ارزیابی قرار خواهد گرفت و معیار تاب‌آوری ما است.

کد مطلب: ۱۱۲۷۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آذرکیش: توانمندی های ما درشرایط کرونا در معرض ارزیابی قرار خواهد گرفت

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، سیدمصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر فنی حرفه ای وکاردانش در بازدید از مناطق آموزش وپرورش و مدارس استان فارس درجمع اعضای ستاد بازگشایی مدارس فارس با اشاره به اینکه ارایه آموزش در فضای مجازی درابتدای سال تحصیلی اولین تجربه به این شیوه در کشور است گفت: شروع و استمرار آموزش در بستر فضای مجازی یک اهتمام ملی و ویژه را می طلبد.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش ‌و پرورش، دانش آموزان را امانت های بزرگ الهی دانست و گفت: باید به میزان بزرگی این امانت بزرگ فکر کنیم و برنامه ریزی های بزرگی را داشته باشیم و قدر توفیق خدمت در این شرایط بحرانی و اضطرار را بدانیم.

آذرکیش با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع)که فرمودند حوائج مردم نعمت های الهی است گفت: دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت باید در این شرایط سخت از هیچ تلاشی دریغ نکنند و برقراری تعادل بین سلامت دانش آموزان و آموزش با کیفیت از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است.

نماینده معاونت آموزش متوسطه در پروژه مهر، در امر بازگشایی مدارس فارس اهتمام شایسته به مسئولیت را مستلزم درک دقیق از مسئولیت دانست و گفت: برای درک دقیق باید به صورت عمیق و باورمند به موضوعات مربوط به شرایط خاص حاکم بر جامعه بشری و کشور دقت شود چرا که روش های روتین آموزش اخیرا تغییر کرده و شرایط جدیدی بوجود آمده و در عدم قطعیت کامل و در یک ابهام جهانی هستیم ولی با این حال باید بتوانیم عیار خود را در این شرایط نشان دهیم و بدانیم خیلی از توانمندی های ما در این شرایط در معرض ارزیابی قرار خواهد گرفت و معیار تاب اوری ما است.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد : در شرایطی که التهاب ناشی از شیوع کرونا تمام جامعه را تحت تاثیر قرار داده نیاز به هوشیاری بیشتر عملی و دائمی داریم و در واقع کار های روزمره هوشیاری عملی ما را می طلبد و فرصت های مختلفی که ایجاد می کنیم در حوزه هوشیاری های دائمی ما قرار خواهد گرفت. در این راستا روش ها و شیوه های مختلف آموزش در فضای مجازی را با کمک شما عزیزان در وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی کردیم و شاهد هستیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به منابع انسانی به عنوان ارکان اصلی تحول در آموزش و پرورش گفت: معلمان دارای انگیزه رکن اصلی تحول در آموزش وپرورش هستند و باید بتوانند سیاست ها و اهداف طراحی و تدوین شده را به درستی به آینده سازان کشور عزیزمان انتقال دهند.

آذرکیش در پایان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در سطح استان فارس گفت: تلاش های ارزشمند همکاران در بازدیدهای اولیه در مدارس سطح شیراز مشهود بود.

آذرکیش در سفر یک روزه خود به شیراز به صورت سرزده از تعدادی از مدارس این شهر بازدید واز نزدیک روند جریان یاددهی و یادگیری در مدارس را بررسی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار