پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری بیش از 315 هزار راس دام سبک در استان فارس

شیراز (پانا) - مدیر کل امور عشایر استان فارس از هویت گذاری و پلاک کوبی بیش از 315 هزار راس دام سبک در استان فارس خبر داد و گفت این روند در حال انجام است.

کد مطلب: ۱۱۲۷۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری بیش از 315 هزار راس دام سبک در استان فارس

روح الله بهرامی به خبرنگاران گفت: در راستای اجرای سیاست وزارت جهاد کشاورزی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، همچنین رصد و پایش تمام بهره برداران عشایر طرح پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام عشایر استان از طریق مجموعه اتحادیه و شرکت تعاونی عشایری با بیش از 55 اکیپ در تمامی شهرستان‌های استان فارس در حال انجام است.

او اظهار کرد: طرح پلاک‌کوبی دام سبک عشایر استان فارس با هدف جلوگیری از قاچاق دام و مدیریت تامین گوشت قرمز در استان فارس اجرا می‌شود.

مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه دامداران عشایر موظف به پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام قبل از کوچ است، افزود: در صورت اجرا نکردن پلاک‌گذاری دام نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می‌کند.

او ادامه داد: طبق دستور العمل و ضوابط قانونی ادامه هر گونه خدمات به این قشر از جامعه منوط به پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام عشایری است.

بهرامی افزود: از جمله مزیت‌های پلاک‌کوبی دام اصلاح نژاد علمی، کنترل بیماری، کاهش تلفات و طراحی مناسب جفت‌گیری دام است.

او با توجه به آغاز کوچ پاییزه و بیماری‌های دام، نقل و انتقال دام بدون پلاک‌گذاری ممنوع اعلام شده و از سوی نیروی انتظامی سخت‌گیری‌های لازم انجام می‌شود، گفت: عشایر استان ملزم هستند در اجرای دقیق پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری، واکسن به موقع دام با اتحادیه و شرکت‌های تعاونی همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار