تداوم دفاع مقدس آزادگان،زمینه سازپویایی نسل جوان

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تداوم دفاع مقدس آزادگان فرهنگی در عرصه‌های مختلف تعلیم و تربیت و حضور فعال ایشان در بزنگاه های تاریخی، زمینه ساز بصیرت افزایی، افزایش قدرت تحلیل ، پویایی و پیش‌روندگی نسل جوان جامعه می شود.

کد مطلب: ۱۱۲۷۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تداوم دفاع مقدس آزادگان،زمینه سازپویایی نسل جوان

به گزارش خبرنگارپانا، محمد علی واقعی صبح امروز در دیدار با خانواده آزاده، جانباز و ایثارگرفرهنگی، آقای رمضان غلامی،از اهالی روستای چرمه ی سرایان،اظهارکرد:یکی از حقایق الهام‌بخش و درس‌آموز ملت در عرصه دفاع مقدس، مقاومت و ایستادگی آزادگان و پایداری و تحمل سختی‌ها و مرارت‌های دوران اسارت و تأثیری که در روند موفقیت‌ها و پیروزی‌ها داشته‌اند، است.

وی؛ اضافه کرد:روایت مقاومت رزمندگان اسلام وفرزندان آزاده ملت در جنگ تحمیلی هشت ساله در مقابل جنایت‌ها و و حشی ‌گری‌های رژیم بعثی عراق ، یادآور میزان پای‌بندی و باور توصیف‌ناپذیر آنان به اهداف و آرمان‌های دینی، انقلابی و ملی است به گونه‌ای که در این عرصه، متحمل شکنجه و اذیت و آزارهای فراوان گردیدند؛ اما برابر دشمن لحظه و ذره‌ای از خود سستی و ضعف نشان ندادند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با اشاره به نقش‌آفرینی‌های آزادگان فرهنگی در روند پیشرفت و تعالی فرهنگ ایثار و مقاومت در نظام تعلیم و تربیت استان و در حوزه‌های دانش بنیان، عنوان کرد: نقش‌پذیری‌ها و نقش آفرینی‌های بزرگ آزادگان سرافراز فرهنگی در عرصه های علمی و تربیتی؛ در حقیقت تداوم حماسه سازی های دفاع مقدس در برابر نظام سلطه و صهیونیسم در عرصه‌هایی فراتر از جنگ سخت و نیمه سخت، در حوزه جنگ نرم و میادین فرهنگی است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ادامه داد: آزادگان سرافراز فرهنگی بهارستان علم و ادب و خطه قهستان زمین مایه ی افتخار،مباهات و بهترین سرمایه برای تداوم آرمان‌ها و اهداف امام راحل ،شهیدان والامقام و مقام عظمای ولایت امام خامنه ای هستند.

به گفته واقعی، تکریم آزادگان در واقع تجلیل از فرهنگ ایثار و مقاومت و خدمت به خانواده ایثارگران افتخار و عملی ماندگار است.

شایان ذکر است که روستای چرمه 16 شهید والا مقام تقدیم اسلام و انقلاب کرده و اولین شهید انقلاب شهرستان سرایان فرزند سرافراز همین روستا می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار