مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کاشمر گفت:

هیچ دانش آموزکاشمری به دلیل ابتلا به کرونا بستری نیست

کاشمر(پانا)-مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر خبر داد هیچ دانش آموزکاشمری در بیمارستان ها به دلیل ویروس کرونا بستری نیست.

کد مطلب: ۱۱۲۷۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
هیچ دانش آموزکاشمری  به دلیل ابتلا به کرونا بستری نیست

علی طاهریان مدیر آموزش و پرورش کاشمر در گفت و گو با پانا گفت: متاسفانه با وجود اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا توجه افراد خانواده و به طور کلی اجتماع به رعایت پروتکل ها کمتر شده است. بر همین اساس آمار ابتلا خانواده‌ها و اولیا روز به روز بیشتر شده و به تبع آن آمار دانش آموزان مبتلا هم بیشتر شده است و نکته قابل توجه این است که به نسبت جامعه آماری معلمین و دانش آموزان، نسبت ابتلای معلمین به دانش آموزان خیلی زیاد است.

وی ادامه داد: یعنی اگر مثلاً از ۳۳ هزار دانش آموز ۲۰ نفر مبتلا باشند از ۲۴۰۰ معلم ۱۴ نفر مبتلا هستند و این مسئله هم نگران کننده است و هم سختی کار معلمین را می رساند. معلم اگر سالم باشد باید در کلاس درس حاضر باشد، اما حضور دانش آموز اختیاری است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر یک نفر از همکاران فرهنگی به خاطر کرونا بستری است، اما ما دانش آموزی که بر اثر کرونا بستری شده باشد نداریم، ضمن اینکه دیروز دانش‌آموز دختری بر اثر سانحه از ناحیه سر در بیمارستان بستری شده است که مربوط به کرونا نیست، برای سلامتی همکار و دانش آموز عزیزمان التماس دعا داریم.

وی افزود: حضور دانش آموزان در کلاس درس اجباری نیست، چه برای امتحان و چه برای آموزش، اما با این وجود هنوز بیش از ۷۵ درصد دانش آموزان در کلاس درس حاضر می شوند.

طاهریان ادامه داد: برای تعطیلی مدارس، ادارات آموزش و پرورش نمی توانند تصمیم بگیرند، اما گزارش‌های لازم را هم به فرمانداری و هم به اداره کل ارسال می کنیم. ذکر این نکته لازم است که با توجه به دستورالعمل، دو مدرسه روستایی که امتیاز رعایت پروتکل های بهداشتی آنها ضعیف تر بوده است تا اطلاع ثانوی آموزش را از طریق فضای مجازی دنبال می‌کنند. دو کلاس درس هم به خاطر ابتلاء دانش آموز یا معلم تعطیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در واحد بهداشت و ارزیابی با همراهی و همکاری های بسیار خوب شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشت شهرستان کار رصد، نظارت و بازدید از واحدها را به‌طور مستمر انجام می دهند. بنده ضمن تشکر خالصانه از همه معلمین و مدیران و کادر اجرایی مدارس به واسطه کار جهادگونه شان تقاضا دارم بر اساس دستورالعمل ارسالی حتماً در هنگام ورود دانش آموزان به مدرسه نسبت به معاینه سلامت دانش‌آموزان حساس باشند.

مدیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر در محل اقامت دانش آموز و معلم فرد مشکوک و یا مبتلا به کرونا باشد آن دانش آموز و معلم تا دو هفته نباید در مدرسه حاضر شود و وظایف خود را باید از طریق فضای مجازی و دور کاری انجام دهد.

وی از زحمات کادر درمانی کرونا تشکر کرد و گفت: ما قدردان زحمات گروه مردمی جهادی بهداشت هستیم که بدون هیچ گونه چشم داشتی و گمنام و خیرخواهانه در آماده‌سازی شرایط بهداشتی مدارس زحمت فراوانی می‌کشند. خداوند به این عزیزان سلامتی و سعادت عنایت فرماید. اولیای دانش آموزان باید توجه داشته باشند که دانش آموز فقط سه ساعت در مدرسه است و ۲۱ ساعت دیگر را در منزل، اجتماع و ارتباط با همسالان و نزدیکان است، بنابراین خواهشمند است هم خود نسبت به رعایت موارد بهداشتی اعلام شده توجه بیشتری داشته باشند و هم نظارت بیشتری به فرزندان عزیزمان داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار