مازنی: هر جریانی باید به سهم خود از مردم عذرخواهی کند

تهران (پانا) - به‌گفته یک نماینده سابق مجلس هر جریانی باید به سهم خود از مردم عذرخواهی کند؛ چراکه این وضعیت شایسته و زیبنده آنان نیست.

کد مطلب: ۱۱۲۷۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مازنی: هر جریانی باید به سهم خود از مردم عذرخواهی کند

به‌گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان مسئول وضع فعلی کشور هستند یا عوامل دیگری هم در شکل‌گیری این اوضاع تاثیرگذار است، اظهار کرد: فکر می‌کنم در شرایطی که مردم گرفتار مشکلات معیشتی، تحریم و کرونا هستند، اینکه جناح‌های سیاسی بخواهند مشکلات را به یکدیگر حواله دهند زیبنده نیست و صرفاً به ضرر یک جناح نخواهد بود؛ چرا که مردم حاکمیت را یکپارچه می‌بینند، هرچند گاهی به یک جریان اقبال نشان می‌دهند و گاهی به جریان مقابلش یا گاهی نیز همچون سال‌ گذشته چندان میلی به صندوق رای نشان نمی‌دهند.

وی افزود: بیان چنین حرف‌هایی بیشتر نمک‌پاشیدن به زخم مردم است تا مرهم گذاشتن بر آن. هر جریانی باید به سهم خود از مردم عذرخواهی کند؛ چراکه این وضعیت شایسته و زیبنده مردم نیست.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه تنها عذرخواهی برای مردم کافی نیست، تصریح کرد: هم جناح‌ اصلاح‌طلب و هم جناح‌ اصولگرا باید به اندازه باید به اندازه سهم خود در ایجاد وضعیت فعلی عذرخواهی کند. دولت مستقر و دولت پیش از آن هم باید به سهم خود پوزش بطلبد، اما در کنار عذرخواهی باید برنامه هم داشته باشند تا وضعیت را از حالت فعلی خارج کنند.

مازنی ادامه داد: یا باید در کنار عذرخواهی به گوش مردم برسد که بیش از این از دست دولت برنمی‌آمده یا باید ضمن پوزش‌طلبی برنامه‌ای برای برون‌رفت نیز ارائه شود.

وی یادآور شد: از ویژگی‌های کار آقای خاتمی در دولت اصلاحات این بود که با مردم با زبانی ساده سخن می‌گفت و مشکلات را بیان می‌کرد. یک‌بار را به خاطر دارم که در سخنرانی خطاب به مردم گفت «به جدم قسم بیش از این از دولت کاری برنمی‌آید.» وقتی مردم چنین صداقتی را می‌دیدند راحت‌تر با مشکلات کنار می‌آمدند و آن‌ها را تحمل می‌کردند

این نماینده سابق مجلس در پایان تاکید کرد: اگر هر نهاد و جناحی به سهم خود پذیرای اشتباهات و قصور خود باشد و برای بهبود وضعیت راه‌حلی ارائه کند و به دنبال استفاده سیاسی از اوضاع فعلی نباشد، قطعاً زودتر و بهتر می‌توان مشکلات مردم را رفع کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار