نگاهی به دیدار فینال منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا

کلاس درس یحیی برای عربستانی‌ها؛ این پرسپولیس جام می‌خواهد

تهران (پانا) - پس از اینکه پرسپولیس توانست السد قطر و پاختاکور ازبکستان را شکست دهد، امشب باید برای قهرمانی در منطقه غرب و رسیدن به به فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم عربستانی النصر برود.

کد مطلب: ۱۱۲۷۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
کلاس درس یحیی برای عربستانی‌ها؛ این پرسپولیس جام می‌خواهد

پرونده دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب قاره کهن امشب با برگزاری دیدار فینال این منطقه بسته خواهد شد تا یکی از فینالیست‌های این دوره لیگ قهرمانان معرفی شده و در انتظار تعیین قهرمان شرق باشد.

در دیدار پایانی منطقه غرب که از ساعت 18:30 شروع می‌شود، پرسپولیس که برای سومین بار حضور در نیمه نهایی را تجربه می‌کند در شبی سخت باید به مصاف النصر نایب قهرمان لیگ برتر عربستان برود.

النصر عربستان - پرسپولیس ایران / ساعت 18:30 ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه

روی ویتوریا (پرتغال) - یحیی گل محمدی (ایران)

آخرین دیدار روبرو : پرسپولس یک - النصر صفر

مهم‌ترین نکته‌ها و آمار بازی‌های روبرو النصر و پرسپولیس

دو تیم در تاریخ تنها دو بار با هم روبرو شده‌اند که این دیدارها مربوط به لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015 است که در بازی رفت تیم عربستانی مقابل پرسپولیس با برد قاطع 3 بر صفر زمین را ترک کرد و در بازی برگشت پرسپولیس در حضور 100 هزار تماشاگرش در ورزشگاه آزادی به پیروزی یک بر صفر رسید. از تیم آنروز پرسپولیس فقط امید عالیشاه و احمد نورالهی در لیست امسال پرسپولیس حضور دارند اما در لیست فعلی النصر هیچ یک از بازیکنان سابقه حضور در بازی‌های روبرو را ندارند.

آخرین وضعیت و نکته‌ها درباره النصر

النصر عربستان، نایب قهرمان لیگ برتر عربستان که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2020 دو تیم دیگر عربستانی به نام‌های التعاون و الاهلی را شکست داد، برای اولین بار به نیمه نهایی رسیده است و حالا در تلاش است تا با تکیه بر درخشش عبدالرزاق حمدالله مهاجم مراکشی‌ و 29 ساله‌اش که تا به اینجای کار با 6 گل زده بهترین گلزن لیگ قهرمانان آسیا بوده، برای اولین بار حضور در فینال را تجربه کند.

آخرین وضعیت و نکته‌ها درباره پرسپولیس

پرسپولیس قهرمان مقتدر فوتبال ایران بر خلاف النصر تجربه بالاتری در لیگ قهرمانان دارد و این برای سومین دوره است که حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌‎کند. پرسپولیسی‌ها ابتدا در سال 2017 به نیمه نهایی رسیدند اما با شکست مقابل الهلال عربستان نتوانستند فینالیست شوند، سپس در سال 2018 با عبور از سد السد قطر به فینال رسیدند و امشب در تلاش خواهند بود تا تبدیل به اولین تیم ایرانی شوند که دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است.

نکته دیگر درباره شاگردان یحیی گل محمدی به عملکرد دفاعی فوق‌العاده این تیم در دیدارهای اخیر لیگ قهرمانان آسیا است، آنها که با 3 برد متوالی به دیدار با النصر می‌آیند، در 6 بازی که در لیگ قهرمانان آسیا بعد از سرگیری رقابت‌ها انجام داده‌اند، تنها یکبار دروازه‌شان باز شده که این گل هم از روی نقطه پنالتی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار