بازدید رئیس سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از شرکت فولاد غدیر نی ریز

نی‌ریز (پانا) - رئیس سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در بازدید از شرکت فولاد غدیر شهرستان نی ریز از برنامه های توسعه ای ایمیدرو در فولاد نی ریز و شهرستان های مجاور، احداث کارخانه های فولاد، آهک و کنسانتره سنگ آهن در برنامه توسعه فولاد نی ریز خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
بازدید رئیس سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از شرکت فولاد غدیر نی ریز

غریب‌پور رئیس سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، نادری مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران فرهاد طهماسبی نماینده مردم شهرهای نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی از مجتمع فولاد غدیر نی ریز بازدید کردند.

در این دیدار، اختصاص ۹۸ میلیارد تومان برای خط انتقال آب ۴۸ کیلومتری شرکت فولاد غدیر و تشکیل کمیته ویژه با هدف توسعه معدن و صنایع معدنی شهرستان نی ریز در ایمیدرو، اعلام آمادگی ایمیدرو برای همکاری با وزارت نیرو در احداث خط انتقال و تصفیه خانه آب شرب شهر و روستاهای بخش قطرویه به تصویب رسید.

خداداد غریب‌پور رییس هیات عامل ایمیدرو، به همراه فرهاد طهماسبی نماینده مردم شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و بختگان از برنامه های توسعه‌ای فولاد نی‌ریز از سوی این سازمان، خبر داد و برنامه‌های توسعه‌ای ایمیدرو برای شهرستان‌های این منطقه را اعلام کرد.
رئیس سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران که در جریان سفر رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجاری به استان فارس سفر کرده بود، با حضور در کارخانه فولاد نی‌ریز از ال سی بخش فولادسازی فعال شده است خبرداد و گفت: 100 میلیون یورو نیز برای طرح گندله سازی 2.5 میلیون تنی نی ریز تامین شده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح خواهیم بود.
وی با بیان اینکه فولاد نی ریز در سال جهش تولید علاوه بر کسب رکورد تولید، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب، برق و گاز داشته است، اظهارکرد: مقرر شده در کنار دست کارخانه آهن اسفنجی، کارخانه‌ای نیز برای تامین آهک مورد نیاز احداث شود.

غریب پور ادامه داد: علاوه بر طرح فوق، کارخانه‌ای نیز برای تامین کنسانتره بخش آهن اسفنجی پیش بینی شده است.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین به پتانسیل‌های معدنی شهرستان‌های این منطقه از جمله آباده-جازموریان اشاره کرد و گفت: عملیات اکتشاف در پهنه آباده-جازموریان در حال به نتیجه رسیدن است و بهرام گور هم در حال اجرا است.
وی با اشاره به اهمیت زیرساخت‌های منطقه گفت: 100 میلیارد تومان برای جاده خرامه- نی ریز در نظر گرفته می شود و ایمیدرو با جدیت توسعه زیربناهای شهرستان‌های این ناحیه را پیگیری می کند.
رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: خط انتقال آب 48کیلومتری نیز برای این کارخانه پیش بینی شده که به زودی با اعتبار 98 میلیارد تومانی وارد فاز اجرایی می شود و ما آمادگی داریم در احداث تصفیه خانه برای روستاها و شهر قطرویه با وزارت نیرو همکاری کنیم .
غریب پور تصریح کرد: کمیته‌ای با هدف پیگیری توسعه معدن و صنایع معدنی شهرستان‌های این منطقه در ایمیدرو تشکیل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار