روش جدید معامله ویلا در شمال کشور

تهران (پانا) - با وجود کسادی بازار مسکن در شهرهای بزرگ و کاهش معاملات، خرید و فروش ویلا در استان‌های شمالی همچنان رونق خود را حفظ کرده است.

کد مطلب: ۱۱۲۷۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
روش جدید معامله ویلا در شمال کشور

به‌گزارش خبرآنلاین، «در مقایسه با روند سال‌های گذشته می‌توان مدعی شد که بازار خرید و فروش انواع ویلا به ویژه در شرق مازندران همچنان رونق دارد و خریداران بدون توجه به شرایط قرمز و بحرانی کرونا در شهرهای مختلف این استان، همچنان برای خرید در مازندران حضور می‌یابند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد سال گذشته در همین زمان می‌توانستید با حداقل ۲۵۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان نسبت به خرید ویلاهایی با حداقل متراژ ۲۰۰ متر مربع زمین اقدام کنید؛ در حالی که به گفته برخی از کارکنان بنگاه‌های معاملات املاک اکنون حداقل مبلغ مورد نیاز برای خرید ویلاهایی با متراژ کمتر از ۲۰۰متر مربع ۵۵۰ میلیون تومان است که شامل ویلاهایی با متراژ کمتر از ۲۰۰ متر زمین و ۷۰ متر بنا می‌شود. هرچند قیمت برخی از این متراژپایین‌ها در برخی محدوده‌ها به ویژه در شهرهای غرب استان از یک میلیارد تومان هم فراتر می‌رود.

در ماه‌های گذشته و با نوسانات فراوان نرخ ارز و قیمت سکه و طلا و همچنین تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد و ریزش‌های مکرر بورس، بسیاری از مردم تصمیم به سرمایه‌گذاری در شمال کشور گرفتند که این مساله سبب افزایش چشمگیر قیمت زمین و ملک در این پهنه از کشور شده است.

البته بازار رهن و اجاره نیز وضعیت بهتری ندارد و سبب شده تا بسیاری از جوانان محلی و بومی برای اجاره مسکن با مشکلات فراوان مواجه شوند.

در آشفته‌بازار قیمت ویلاها، زمین و ملک در مازندران، نکته قابل توجه چگونگی انجام معاملات است که برخلاف پایتخت روندی کاملا متفاوت را طی می‌کند.

نگاهی به گروه‌های مجازی که معمولا سازندگان و بومی‌نشینان اعضای آن را تشکیل می‌دهند، نشان می دهد که اصطلاحی بین این افراد رد و بدل می‌شود که جالب توجه است. در آگهی ها از اصلاح مثلا « ۵۰۰ میلیون یا ... دستم را بگیرد» استفاده می‌شود که با این اصطلاح دست دلالان و بنگاه‌داران برای فروش ویلاها و املاک بازگذاشته می‌شود.

در توضیح این مورد باید گفت وقتی مالک برای فروش ملک خود اقدام و قیمت مورد نظر خود را اعلام می‌کند در واقع کار وی به عنوان فروشنده تمام می‌شود و از این مرحله به بعد کار بنگاه‌داران، مشاوران املاک و دلالان آغاز می‌شود.

فعالان این بخش، ملک را در کانال‌ها و گروه‌های فراوان آگهی کرده و فایل مورد نظر را به همکاران خود در سایر بنگاه‌ها نیز معرفی می‌کنند و بر قیمتی که فرد به عنوان مالک تعیین کرده‌، مبالغی از ۲۰ تا ۷۰-۸۰ میلیون تومان می افزایند و با مشتریان وارد مذاکره می‌شوند.

معمولا در مرحله نخست با مالک قرار گذاشته می‌شود طبق قرار قبلی همان مبلغ مورد توافق به او پرداخت شود؛ در حالی که قیمت ملک را بالاتر از ارزش واقعی آن اعلام کرده و در نهایت از پورسانت خود اقدام به دادن تخفیف‌های جزِیی به مشتری می‌کنند.

مشتریان از همه جا بی‌خبر، شادمان می‌شوند که ویلای خود را با حداقل قیمت نسبت به سایر املاک منطقه خریداری کرده‌اند در حالی‌ که حداقل ۲۰تا ۵۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت واقعی ملک پرداخته و به اصطلاح بر سرشان کلاه رفته است.

همان طور که گفته شد ویلاها و زمین‌های شهرهای شرق مازندران قیمت‌های کمتری نسبت به غرب این استان دارند که همین مساله سبب شده تا تعداد سرمایه‌گذار بیشتری به سمت برود.

یکی از این محدوده‌ها تقریبا پرطرفدار روستاهای جاده آمل - چمستان - نور هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار