مرکز تهران در قرق دوچرخه‌‌ها درآمد

تهران (پانا) - رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران از درخواست بیش از 300 شهروند حاضر در همایش گردشگری پاک برای فراهم‌سازی زیرساخت‌های تردد با دوچرخه در پایتخت خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مرکز تهران در قرق دوچرخه‌‌ها درآمد

حجت نظری در مراسم گردشگری پاک که در آستانه هفته تهران و روز جهانی گردشگری با حضور حسن خلیل آبادی دیگر عضو شورای شهر و به وسیله دوچرخه و اتوبوس برقی در مرکز پایتخت برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز بیش از 300 تن از شهروندان تهرانی و فعالان سازمان های مردم نهاد شهر تهران مسیر گردشگری پاک را با دوچرخه، اسکوتر و اتوبوس برقی طی کردند.این رویداد یک رویداد با چندهدف خاص بود که در یک مسیر گردشگری، تفریحی و ورزشی وبا توجه به محیط زیست اجرا شد.

وی ادامه داد: این برنامه گردشگری از ساختمان تاریخی افشار که محل ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران بود آغاز شد. خانه افشار از بناهای ثبت ملی شده متعلق به دوره قاجار است. در ادامه با بازدید از ساختمان تاریخی دانشگاه خوارزمی که ثبت ملی شده و جزو آثار فاخر معماری کشور است، دوچرخه سواران به کلیسای تاریخی ارتدکس یونانی رفتند. این کلیسا یکی از بناهای واجد ارزش شهر تهران است که به واتیکان کوچک مشهور است.

نظری با بیان اینکه در ادامه این مسیر به ورزشگاه شهید شیرودی یا همان امجدیه سابق که اولین ورزشگاه تهران است، رفتیم، گفت: حضور در فضای ورزشگاه شیرودی برای بسیاری از زنان دارای جذابیت بود، یکی از نکاتی که هنگام بازدید از ورزشگاه شیرودی مطرح شده، درخواست برای فراهم شدن شرایط حضور زنان در ورزشگاه ها بود که معتقدم درخواست به جایی است و امیدوارم با پایان همه‌گیری کرونا و بازگشت تماشاگران به ورزشگاه زنان هم امکان حضور در ورزشگاه و سکوهای مخصوص را داشته باشند.

رییس کمیته مشارکت‌های شورای شهر تهران ادامه داد: در ادامه مسیراز خانه ملک الشعرای بهار و موزه خوشنویسی بازدید شد. متاسفانه خانه ملک الشعرای بهار در اختیارنهادی بود که رایزنی های ما برای بازید از آن با مخالفت روبه روشد. نقطه آخر این مسیر گردشگری موزه خوشنویسی از دیگر بناهای ثبت ملی شده پایتخت بود. تمام این بازدیدها با حضور راوی و راهنمای گردشگری همراه بود.

نظری ادامه داد: درپایان این بازدید که تمام مسیر آن با دوچرخه و اتوبوس برقی طی شد بیش از 300 نفراز شهروندان و فعالان سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران که در این همایش حضور داشتند، درخواست خود از شهردار تهران برای مناسب سازی معابر پایتخت و تامین زیرساخت‌های برای تردد دوچرخه را مطرح کردند که این درخواست به زودی به شهردار تهران تحویل داده خواهد شد. من هم به عنوان رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران تاکید کردم که این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

وی با بیان اینکه امیدوارم قرق شهر با دوچرخه به ویژه در ساعات کم ترافیک و روزهای تعطیل ادامه داشته باشد، گفت: چنین اقداماتی از جمله مصادیق تحقق شهر شاد و ارتقا نشاط اجتماعی است و تجربه امروز نشان داد که هیچ گره ترافیکی خاصی نیز با تردد دوچرخه ها در شهر ایجاد نخواهد شد.

نظری در پایان با بیان اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا در این برنامه رعایت و اقدامات در فضای باز انجام شد، از همکاری معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، مجموعه برج میلاد، شهرداری منطقه هفت، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و سازمان اورژانس تهران و شهروندان و سمن های حاضر در این رویداد قدردانی کرد.
در این مراسم که با استقبال خوب شهروندان همراه شد، حسن خلیل آبادی، رییس کمیته گردشگری شورای شهر تهران و برزین ضرغامی رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار