افزایش ثبت نام کلاس اولی‌ها نسبت به سال گذشته

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد ثبت نام کلاس اولی‌ها و تمامی پایه‌های ابتدایی در کشور، برای سال تحصیلی جدید، افزایش داشته است.

کد مطلب: ۱۱۲۷۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ثبت نام کلاس اولی‌ها نسبت به سال گذشته

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش کشور در جمع مدیران آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته در کل کشور با وجود شرایط کرونا، ثبت نام کلاس اولی‌ها و تمامی پایه‌های ابتدایی افزایش داشته است.

وی با بیان این که امسال بیش از 99 درصد کلاس اولی ها در مدارس استان ثبت نام کرده اند؛ تصریح کرد: تا به امروز در پایه اول دبستان یک میلیون و ۵۲۲ هزار نفر ثبت نام کردند که این آمار در سال گذشته یک میلیون ۵۱۳ هزار نفر بوده است و در دوره ابتدایی هم ۸ میلیون ۴۴۶ هزار دانش آموزان ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته که ۸ میلیون و ۴۳۷ هزار نفر بودند، شاهد افزایش بودیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پررش با اشاره به رشد ۱۴ درصدی ثبت نام کلاس اولی های خراسان جنوبی، عنوان کرد: اجرای طرح خلاقانه ی جذبی شدن آموزگاران پایه اول در خراسان جنوبی به علت تخصصی بودن تدریس در این پایه اقدام ارزشمندی است که قابلیت تعمیم به کل کشور را دارد.

وی؛ از دوره ابتدایی به عنوان پایه تعلیم و تربیت یاد کرد و ضمن تأکید بر جذب نو آموزان پیش دبستانی، ابراز کرد: باید با بسیج تمامی امکانات امکان جذب صد درصدی نو آموزان پیش دبستانی را فراهم نماییم.

وی کیفیت بخشی به امر آموزش را بک نیاز ضروری دانست و بیان کرد: ارتقای مدارس دولتی نیازمند برنامه ریزی دقیق و اصولی و سیاست گذاری هایی است؛ که بتواند کمبودهای دانش آموزان مناطق محروم را جبران نماید که اولین آن گذراندن دوره پیش دبستانی است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش؛ راهبران آموزشی و معلمان چندپایه را تنها سرمایه های کیفیت بخش آموزش و پرورش در مدارس روستایی، عشایری و مرزی دانست و خاطر نشان کرد: افزایش نرخ پوشش تحصیلی واجرای طرح غربال گری سراسری دانش آموزان طرح های ارزشمندی هستند که آموزش و پرورش ما را در ردیف کشورهای توسعه یافته قرار داد ه اند اما این اقدامات تنها گام های نخست، در راستای تحقق عدالت آموزشی به شمار می روند.

وی، از ایران اسلامی به عنوان کشوری پهناور با اقلیم های متفاوت یاد کرد و یاد آور شد: تولید محتواهای پیش دبستانی به صورت استانی انجام شده اما بودجه بندی این محتواها به صورت کشوری و سراسری می باشد.

حکیم زاده با اشاره به تعاملات انجام شده با صدا و سیما برای آموزش پیش دبستانی‌ها گفت: قرار شده در هر استان برنامه‌ها و محتوای آموزشی تولید و از صدا و سیمای آن پخش شود و همچنین از ظرفیت کانون پرورش فکری نیز می‌توان کمک گرفت.

وی فقر اقتصادی، کمبود منابع یادگیری، محرومیت از زیر ساخت های فناوری، علمی و فرهنگی را از مهم ترین تفاوت های مناطق روستایی، عشایری و مرزی با دانش آموزان مناطق برخوردار برشمرد و اضافه کرد: باید از ظرفیت گروه‌های آموزشی، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و داوطلبان برای تولید محتوا بیشتر استفاده کرده و کار سنجش و پایش را با همکاری و ارتباط بیشتر با خانواده‌ها تداوم دهیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از حضور دانش آموزان خراسان جنوبی در کلاس‌های درس و فعالیت در شبکه شاد و همچنین تلاش مدیران و معلمان در سراسر استان برای برگزاری کلاس‌های درس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشکر و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار