کوچ عشایر از ۱۵ مهرماه در فارس آغاز می شود

شیراز (پانا) - مدیرکل امور عشایر استان خبر داد ههمزمان با فصل پاییز کوچ عشایرنیز با دشواری های خود از ۱۵ مهرماه آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۷۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
کوچ عشایر از ۱۵ مهرماه در فارس  آغاز می شود

روح الله بهرامی امروز به خبرنگاران گفت: عشایر دومین کوچ خود را در شرایط کرونایی آغاز می‌کنند، که در این خصوص اقدامات لازم برای کوچ پاییزه در استان فارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

او ادامه داد: این اقدامات شامل آبرسانی در حین کوچ ،خدمات دامپزشکی و تامین مایحتاج خوراکی عشایر از طریق تعاونی‌های عشایری، خدمات پزشکی و غیره است.

بهرامی تصریح کرد: کانکس‌های بهداشتی و اکیپ‌های بهداشتی مستقر در مناطق عشایری همچنان غربالگری عشایر را در حین کوچ به طور مستمر انجام می دهند.

مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه در شرایط کنونی و در راستای پیشگیری از ویروس کرونا بهتر است:7788 عشایر کوچ پاییزه را به صورت مکانیزه و با خودرو با رعایت تقویم کوچ از ۱۵ آبان ماه انجام شود افزود: کوچ پاییزه با توجه به دستورالعمل‌های منابع طبیعی انجام می‌شود.

بهرامی ضمن تشکر از تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروی انتظامی که در این دوره از سال کمک شایانی به عشایر می‌کنند افزود: عشایر نیز باید با پلاک کوبی و هویت‌گذاری دام قبل از، زمان کوچ تمام همکاری را با اداره کل امور عشایر استان فارس و نیروی انتظامی داشته باشند که کوچ پاییزه بدون خطر و حادثه‌ای داشته باشیم.

کوچ پاییزه عشایر فارس ازشهرهای شمالی استان به سمت شهرهای جنوبی فسا ،داراب ، زرین دشت، جهرم، لارستان، مهر،قیر و‌کارزین، کازرون با بسیاری از شهرهای جنوبی همجوار فارس مانند خوزستان ،بوشهر آغاز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار