مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

نتیجه گرایی، رویکرد مهم الگوی تعالی مدیریت است

بوشهر(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت پس از آسیب شناسی الگوی اجرا شده‎ تعالی مدیریت در سال‌های گذشته، نتیجه گرایی رویکرد اصلی و مهم در الگوی جدید است.

کد مطلب: ۱۱۲۷۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
نتیجه گرایی، رویکرد مهم الگوی تعالی مدیریت است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی در نشست کمیته تخصصی و اجرایی الگوی تعالی مدیریت مدرسه با بیان اینکه طرح تعالی مدیریت در سنوات گذشته در مدارس استان اجرا شده است، اظهار کرد: برای همراستایی این الگو با سند تحول بنیادین، الگوی اجرا شده در سال‌های گذشته مورد آسیب شناسی و باز مهندسی قرار گرفته است تا مشکلات قبلی مرتفع شود.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، مدارس باید برنامه عملیاتی یک ساله خود را مطابق با الگوی تعالی مدیریت مدرسه تدوین کرده و اجرا کنند.

کرمی افزود: تمرکز بر نتایج علاوه بر فرآیندها و توانمند سازها و رصد مسیر بهبود، متصل ساختن توانمندسازها به نتایج، توجه به رویکردهای محوری تحول بنیادین آموزش و پرورش، تقویت نقش خودارزیابی مدیران در بهبود فرآیندها و توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی رویکردهای الگوی جدید است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه هر اقدام تحولی در آموزش و پرورش از مسیر شش زیر نظام تعلیم و تربیت، ساحت‌های شش گانه تعلیم و تربیت رسمی و عمومی، راهکارهای سند تحول بنیادین و اهداف دوره‌های تحصیلی امکان پذیر است، تاکید کرد: حوزه‌های مختلف ستادی با هماهنگی و هم‌افزایی زمینه اجرای موفق این الگو در مدارس را فراهم کنند.

وی ادامه داد: بهبود مدیریت و راهبری مدارس بر مدار چرخش های تحولی، اثربخش کردن فعالیت ها و اقدامات مدیریتی مدارس، افزایش کارایی منابع به کارگرفته شده و تضمین کیفیت و امکان رتبه بندی مدارس از اهداف اجرای این الگو است.

کرمی مدیریت و رهبری، منابع انسانی، توسعه مشارکت‌ها، فضا، تجهیزات و ایمنی، مدیریت اموال اداری و سلامت، نشاط و بهداشت را معیارهای این الگو دانست و تاکید کرد: با اجرای این الگو تصمیمات اضافی حذف شده و از موازی کاری پرهیز می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به شرایط کرونایی جامعه گفت: مدیران مدارس متناسب با وضعیت موجود این الگو را اجرا کرده تا شاهد تحقق اهداف تمام ساحتی سند تحول در این سال تحصیلی حساس و مهم باشیم.

وی در پایان رصد و پایش مستمر اجرای این الگو را ضروری و مهم دانست و تاکید کرد: کمیته تخصصی و اجرایی برگزاری کارگاه‌های دانش افزایی و آشنایی با الگو را در دستور کار خود قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار