پرسش مهر 21 ریاست جمهوری به دنبال دغدغه های جامعه است

تهران(پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت دریافت نظرات نسل آینده ساز برای تقویت حس مسوولیت پذیری در بین این نسل، گفت پرسش مهر۲۱ ریاست جمهوری به دنبال دغدغه های جامعه است.

کد مطلب: ۱۱۲۷۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پرسش مهر 21 ریاست جمهوری به دنبال دغدغه های جامعه است

به گزارش ایرنا، علی رمضانی، در کرج هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای روحیه نقد پذیری، پرسشگری و مسئولیت پذیری در جامعه ذکر کرد.

وی پرورش روحیه پرسش‌گری، تحلیل پدیده‌ها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش‌آموزان، ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر در مدارس، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت فعالیت‌های گروهی و کشف، رشد و پرورش استعدادهای بالقوه را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید با نگاه نقادانه دانش‌آموزان آشنا شوند،اظهار کرد: دانش آموزان در جشنواره پرسش مهر هر سال به یکی از دغدغه های مهم جامعه به زبان قلم و هنر پاسخ های خلاقانه می دهد.

رمضانی بیان کرد: پرسش مهر ۲۱ با سوال رئیس جمهوری همزمان با آغاز سال تحصیلی با عنوان " فرزندانم برای مقابله با کرونا چطور می‌توانید به همکلاسی‌های خود یاری ‌رسانید" شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام دانش‌آموزان در تمام دوره‌های تحصیلی به جز دوره اول ابتدایی می‌توانند دراین جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه اولین پرسش مهر در سال ۷۶ از سوی رییس جمهور مطرح شد، اضافه کرد: دراین سال ها این پرسش مورد استقبال خانواده، دانش‌آموزان و معلمان قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دراین دوره از پرسش مهر، ریاست جمهوری از دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌خواهد تا برای رفع آن به دولت و نظام کمک کنند.

وی تصریح کرد: انتظار می رود تمام سازمان‌ها و نهادها برای اجرای این جشنواره به آموزش و پرورش با توجه به وضعیت کرونایی که وجود دارد، کمک کنند.

رمضانی گفت: امسال نیز معلمان می توانند آثار خود را مستقیم به دبیرخانه کشوری این جشنواره که مستقر در آموزش و پرورش شهر تهران است، ارسال کنند.

وی تاکید کرد: در پرسش مهر ۲۰ ریاست جمهوری حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز و فرهنگی شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار