عباسپور در نشست مشترک مدیران کل آموزش‌وپرورش و روسای انجمن‌های اولیا و مربیان استان‌ها؛

تشریح و تبیین استمرار فعالیت‌ انجمن اولیا و مربیان در زیست بوم جدید

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در نشست مشترک مدیران کل آموزش‌وپرورش و روسای انجمن‌های اولیا و مربیان استان‌ها به تشریح و تبیین استمرار فعالیت‌ انجمن اولیا و مربیان در زیست بوم جدید پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۲۷۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تشریح و تبیین استمرار فعالیت‌ انجمن اولیا و مربیان در زیست بوم جدید

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، عصر امروز نورعلی عباسپور در نشست مشترک مدیران کل آموزش‌وپرورش و روسای انجمن‌های اولیا و مربیان استان‌ها؛ که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و به‌صورت ویدئو کنفرانس در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین حق انتخاب نوع و مشارکت در جریان تربیت فرزندان و حق مشارکت در مدیریت و نظارت بر نظام تربیت رسمی و عمومی، از حقوق تربیتی خانواده‌ها در برابر فرزندانشان در نظر گرفته‌ شده است.

عباسپور افزود: در اساس‌نامه جدید انجمن اولیا و مربیان، بر جایگاه خانواده در سند تحول بنیادین و نقش‌آفرینی در بستر مدرسه و مشارکت نمایندگان اولیا در تمام سطوح تصمیم سازی و تصمیم‌گیری تأکید شده و این موارد در دستور کار شورای عالی آموزش‌وپرورش قرارگرفته است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان گفت: مطابق با بسته تحولی "مدرسه، کانون تربیتی محله"، مدرسه به‌عنوان محور تمام فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی محله در نظر گرفته‌ شده و اقداماتی از قبیل هماهنگی با شرکای بیرونی به‌ویژه نهادهای اجتماعی و وزارت کشور، طرح و پیگیری از طریق شورای آموزش‌وپرورش استان‌ها، مدیریت و راهبری با انجمن و مشارکت همه حوزه‌ها و تحت پوشش قرار گرفتن ده درصد از مدارس هر استان در سال تحصیلی جدید در اجرایی کردن این بسته تحولی در مدارس انجام‌ گرفته است.

زمان انتخابات انجمن اولیا و مربیان 15 آبان تعیین‌ شده است

وی گفت: به دلیل محدودیت‌های موجود و شرایط کرونا در سال تحصیلی جدید، زمان انتخابات انجمن اولیا و مربیان 15 آبان تعیین ‌شده است و اولیا می‌توانند از سه طریق، سامانه همگام، شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) و حضوری در این انتخابات شرکت کنند.

عباسپور ساماندهی سرویس‌های دانش‌آموزی را یکی دیگر از موضوعات مهم در انجمن اولیا و مربیان دانست و تصریح کرد: ورود اطلاعات به سامانه سپند، هماهنگی با وزارت کشور، تاکسیرانی و تشکیل جلسه کارگروه ماده 19 با حضوراعضا، تأکید فعال‌سازی کارگروه استانی با مسئولیت معاون عمرانی استاندار، فراهم‌سازی مقدمات بهره‌برداری از خدمات خودرو اینترنتی، ساماندهی توسط کارگروه‌های ماده 18 هر شهرستان و پیگیری سهمیه سوخت به رانندگان سرویس‌ها و راهبران آموزشی از اقدامات انجمن اولیا و مربیان در رابطه با سرویس‌های حمل‌ونقل دانش آموزان می‌باشد.

تجهیز30 درصد مدارس کشور به اتاق گفتگو

وی با اشاره به اهمیت وجود اتاق گفتگوی اولیا و مربیان در مدارس گفت: در راستای هویت بخشی به جایگاه خانواده و نقش‌آفرینی اولیا در مدارس، توانستیم 30 درصد مدارس سراسر کشور را مجهز به اتاق گفتگوی اولیا و مربیان کنیم.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان تصریح کرد: آموزش خانواده‌ها را از پنج طریق برنامه‌های تلویزیونی در سطح ملی و استانی، تشکیل کلاس‌های آموزشی در دو گروه خانواده‌ها و مدرسین، مراکز محلی آموزش خانواده، کانال اولیا و مربیان با حدود 4 و نیم میلیون نفر عضو و چاپ و انتشار مجله پیوند و کتاب راهنمای فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان پیگیری کرده‌ایم.

وی گفت: خدمات ارائه‌شده به مراجعه‌کنندگان در مراکز راهنمایی و مشاوره به دو صورت حضوری و غیرحضوری (از طریق تلفنی) انجام می‌شود که در حال حاضر در 8 استان مراکز جامع راهنمایی و مشاوره خانواده راه‌اندازی شده است و تعداد مراکز مشاوره در کشور از 180 مرکز به 380 مرکز افزایش‌یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار