تجهیزات کمک آموزشی مناسب منجر به ایجاد علاقه بیشتر در دانش آموزان به آموزش و یادگیری شود

شیراز (پانا) - مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تجهیزات و مواد آموزشی مناسب و مطمئن از نظر ساختار و محتوا باعث می‌شود معلمان در یادگیری و یاددهی موفقیت بیشتری داشته باشند و باعث جلب توجه و ایجاد علاقه بیشتر در دانش آموزان به آموزش و یادگیری می شود .

کد مطلب: ۱۱۲۷۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تجهیزات کمک آموزشی مناسب منجر به ایجاد علاقه بیشتر در دانش آموزان به آموزش و یادگیری شود

سید مصطفی آذرکیش در حاشیه ارسال کاروان تجهیزات آموزشی ناحیه 3 شیراز ، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس گفت: ارسال تجهیزات در قالب مشارکت جمعی، هم از اعتبارات دولتی هم از مشارکت خیرین بسیار ارزنده است و گامی است در جهت تحقق عدالت آموزشی برای دانش آموزان سراسر کشور.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه نقش رسانه ها ، مواد آموزشی و تجهیزات برای دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: تجهیزات و مواد آموزشی مناسب و مطمئن از نظر ساختار و محتوا باعث می شود معلمان در یادگیری و یاددهی موفقیت بیشتری داشته باشند و باعث جلب توجه و ایجاد علاقه بیشتر در دانش آموزان به آموزش و یادگیری شود .

آذرکیش سال تحصیلی جدید را یک سال استثنایی و ویژه برای کشور ما و برای دنیا دانست و گفت: در کشور ما در کنار نظام سلامت توانستیم مدافعان آموزش را حمایت و پشتیبانی کنیم و شاهد یک بازگشایی ارزشمند باشیم.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات کمک آموزشی منجر به ایجاد تفکر در بین دانش آموزان می شود گفت: تجهیزات و مواد آموزشی مناسب تصویری در یادگیری ذهنی برای دانش آموزان ایجاد می‌کند و جزئی از فرایند آموزش است.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به مشارکت خیرین و دستگاه های دولتی در فراهم کردن این تجهیزات گفت: نقش خیرین و دستگاه های دولتی در فراهم آوردن این مهم بسیار پررنگ و تاثیرگذار است و وجود آنها باعث اعتماد به نفس در آموزش برای آموزگاران و دبیران ما می شود و دانش آموزان می توانند با فراغ بال و با تکیه بر امکانات مناسب سال تحصیلی خوبی را پشت سر گذارند.

آذرکیش یکی از زیر نظام های شش گانه سند تحول بنیادین را فضا و تجهیزات دانست و گفت: نقش و جایگاه فضا و تجهیزات برای آموزش بهتر، در فرآیند یاددهی و یادگیری از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: امسال علیرغم شرایط بحرانی که در بحث تحریمها و در بحث شروع بیماری کرونا پیش آمد، باز هم با همکاری دولت و مجلس، اعتباراتی برای تجهیز واحدهای آموزشی در نظر گرفتیم که این تجهیزات در اختیار واحدهای آموزشی به خصوص در مناطق محروم و کم برخوردار قرار می گیرند.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش با تاکید بر لزوم هم افزایی سایر دستگاه ها با آموزش و پرورش گفت: نهاد تعلیم و تربیت برای عملیاتی شدن راهکارهای خود در سند تحول بنیادین نیازمند مشارکت تمام واحدهای دولتی و غیردولتی است.

آذرکیش گفت: این همکاری ها در استان فارس سابقه درخشانی داشته و امیدواریم که شاهد ارسال تجهیزات آموزشی در آینده در قالب کاروان های دیگر هم در سطح استان و به خصوص در سطح کشور باشیم .

وی با اشاره به اعزام کاروان ورزشی با حضور معاون محترم وزیر آموزش و پرورش در شهرستان های تهران و در کل کشور گفت: به صورت نمادین نیز کاروان های تجهیزات هنرستان های سراسر کشور با اعتبار یکصد میلیارد تومان برای آموزش بهتر راه اندازی ، برنامه ریزی و اعتبارسنجی شده و تا پایان سال برای برخورداری دانش آموزان به ویژه برای دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار و لازم التوجه برنامه های ویژه ایی را خواهیم داشت که این اتفاق، نقطه عطفی در به روز رسانی تجهیزات خواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز نیز گفت: اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز با دارا بودن بیش از 300 واحد آموزشی، بیش از 72 هزار دانش آموز و 4200 همکار فرهنگی، یکی از نواحی و مناطق لازم التوجه در سطح استان فارس است.

محمد کماندار با اشاره به اینکه بیش از 55 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در این ناحیه از خانواده های بسیار کم درآمد و آسیب پذیر هستند که اغلب توانایی تهیه اقلام اولیه آموزشی برای فرزندان خود را ندارند گفت: نزدیک به 9 هزار دانش آموز اتباع در ناحیه سه به تحصیل اشتغال دارند که این آمار در سطح استان، رقم قابل توجهی است که از ابتدای شیوع کرونا، با کمک خیرین محلی، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس استان، تجهیزات و اقلام مورد نیاز دانش آموزان، در حد توان تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی افزود: پوشاک، اقلام بهداشتی، میز و نیمکت، کولر و بخاری، تجهیزات آموزشی و ورزشی، کمد و لوازم التحریر از جمله کمک هایی بوده که به مرور در اختیار مدارس قرار داده شده است با این وجود، گستردگی جغرافیایی ناحیه و مشکلات معیشتی خانواده های تحت پوشش باعث شده نیاز های دانش آموزان و مدارس، همچنان در صدر توجهات ما و اداره کل آموزش و پرورش استان باشد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز گفت: امروز شاهد اعزام کاروانی از تجهیزات به ارزش بیست میلیارد ریال به مدارس لازم التوجه ناحیه سه هستیم. این تجهیزات شامل میز، صندلی، نیمکت، تابلوهای کلاسی، اقلام کمک آموزشی، رایانه و تجهیزات جانبی از قبیل پرینتر و اسکنر و برخی وسایل ورزشی می باشد.

کماندار گفت: بسته های لوازم التحریر اهدایی ارگان ها و خیرین نیز پس از آماده سازی به مدارس هدف ارسال شده که مورد استفاده دانش آموزان لازم التوجه قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار