پورمحمود: معرفی به هنگام رشته های فنی از ضرورت های انتخاب رشته آگاهانه است

تهران(پانا)- طاهره پور محمود، معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۷ به همراه ربابه حسینی صفا، مدیر سازمان دانش آموزی و محسن بنی علی، کاشناس روابط عمومی در هنرستان فدک حضور یافت و ضمن بازدید از کارگاهها و کلاسهای درس دانش آموزان، با فعالیت های آنها از نزدیک آشنا شد و با مدیر و معلمان این هنرستان در رابطه با رشته ها، امکانات و ظرفیت های موجود صحبت کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
پورمحمود: معرفی به هنگام رشته های فنی از ضرورت های انتخاب رشته آگاهانه است

پورمحمود در گفت و گو با پانا از اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان و برنامه های معاونت پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسی مشاوره در راستای سوق دادن دانش آموزان به بهترین رشته بر اساس استعداد و علایق آن ها سخن گفت.

پور محمود گفت: انسان در طول زندگی خود به انتخاب های زیادی دست می زند اما برخی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است که برگزیدن رشته تحصیلی مناسب در دبیرستان و دانشگاه یکی از انتخاب های با اهمیت برای دانش آموزان است.

وی اظهار کرد: انتخاب رشته در دوره متوسطه می تواند نقش اساسی در تعیین مسیر زندگی فرد در آینده داشته باشد و مقدمه ای برای انتخاب های بعدی است، بنابراین فردی که بخواهد در رشته دانشگاهی بخصوصی تحصیل کند اول باید رشته تحصیلی مناسبی را در دوره متوسطه انتخاب کند تا در آینده بتواند در شغلی که علاقه مند است پس از کسب مهارت علمی و فنی مشغول به کار شود.

وی افزود: هدایت تحصیلی لازم است با ارائه اطلاعات لازم و مفید برای دانش آموزان توسط مشاوران مدارس انجام پذیرد و این مهم باید در دوره های تحصیلی مختلف متناسب با سن و شرایط دانش آموزان برنامه ریزی شود تا اثرات مطلوبی را به دنبال داشته باشد، بنابراین مصمم هستیم در سال تحصیلی جاری به روشهای مقتضی همزمان با آغازین روزهای سال تحصیلی دانش آموزان و خانواده آن ها را با ماهیت رشته های تحصیلی و ظرفیت های موجود در منطقه آشنا کنیم تا در فرصت مناسب با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب رشته تحصیلی اقدام کرده و متناسب با آن هدف (رشته) تلاش کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال، به عنوان سال جهش تولید گفت: جهش در تولید از لحاظ کیفی و کمی زمانی اتفاق خواهد افتاد که نظام آموزشی در پایه های پایین بتواند برنامه ریزی درست و به هنگام جهت تربیت نیروی انسانی کارآمد داشته باشد.

وی در ادامه گفت: مشاغل امروزی نیازمند گذراندن دوره های آموزشی و مهارتی است تا فرد بتواند به شاخص های تعریف شده برای هر شغل در جامعه دست یابد، به عبارتی بهتر، امروز با دانش و مهارت لازم و کافی می توان شغلی مناسب داشت و این بستر در آموزش و پرورش برای دانش آموزان در سال های پایانی تحصیلاتشان پس از پایه نهم در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش فراهم است.

پورمحمود گفت: برای آگاهی بخشی به دانش آموزان برنامه ریزی شده تا در چندین مرحله و با همکاری دوستان عزیزمان در خبرگزاری پانا و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه اقدام به ارائه اطلاعات تصویری و متنی از رشته های تحصیلی و آینده شغلی آنها و امکانات موجود در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش منطقه کنیم. البته یکی دیگر از اهداف این گزارشات تصویری شناساندن تولیدات دانش آموزان هنرمند و توانمند(هنر جویان) هنرستان ها است که ان شاء الله بتوانیم با همکاری و کمک کانون های فرهنگی و تربیتی نمایشگاههایی جهت عرضه و فروش تولیدات دانش آموزان دایر کنیم و بدین وسیله برای دانش آموزان شرایطی برای کسب تجربه در موقعیت های مختلف «تولید تا عرضه» را ایجاد کنیم که با این روش می توانیم ضمن تحقق بخشیدن به اهداف سند تحول بنیادین در ساحت های ششگانه گام های موثری درجهت ایجاد ارتباط مابین آموزش و پرورش و بازار کار و درآمد برداریم.

وی در پایان ضمن تشکر از مدیر و همکاران تلاشگر این هنرستان گفت: این کار با معرفی هنرستان فدک شروع می شود و ادامه خواهد داشت. در این فعالیت مصاحبه با مدیران هنرستان ها هم انجام گرفته و منتشر می شود. برای اجرای آن با خبرگزاری پانای شهر تهران هماهنگی های لازم به عمل آمده که از همراهی این عزیزان قدردانی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار