رادیو فیلم به جدول برنامه های رادیو نمایش باز می گردد

تهران (پانا) - از روز جمعه یازدهم مهر ماه ، برنامه «رادیو فیلم» که زمانی یکی از پرطرفدارترین برنامه های رادیو نمایش بوده و در گذشته پخش آن متوقف شده به جدول برنامه های رادیو نمایش باز می گردد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
رادیو فیلم به جدول برنامه های رادیو نمایش باز می گردد

روابط عمومی رادیو نمایش در این خصوص با بشیر جعفری نیا مدیر گروه جامعه و اقتصاد رادیو نمایش و اشکان آذرماسوله سردبیر، ، تهیه کننده و گوینده نابینای رادیو ، گفت و گو کرده است .

بشیر جعفری نیا مدیر گروه جامعه و اقتصاد رادیو نمایش درباره بازگشت برنامه «رادیو فیلم» به جدول برنامه های رادیو نمایش گفت : «رادیو فیلم» از چند جهت قابل اهمیت است.یکی اینکه شنوندگان رادیو نمایش ، تمایل دارند که یک فیلم سینمایی را از رادیو به شکل رادیو فیلم بشنوند و دیگر آنکه رادیو فیلم در بین نابینایان کشورمان طرفدار بسیاری دارد، از این جهت تصمیم گرفته شد این برنامه به جدول برنامه های رادیو نمایش برگردد.

وی ادامه داد : حتی تصمیم گرفته شد این برنامه در صبح های روز جمعه که روز تعطیل و خانوادگی است ، پخش شود تا به نوعی شنوندگان از طریق امواج رادیو نمایش ، سینما را به خانه هایشان بیاورند.

جعفری نیا افزود:برای سری جدید فیلم ها در حال مذاکره با سازمان ها ، نهادها و دست اندکاران تولید کننده فیلم هستیم تا بتوانیم فیلمها را در کوتاهترین زمان ممکن و بعد از اکران رسمی در برنامه رادیو فیلم پخش کنیم.

مدیر گروه جامعه و اقتصاد رادیو نمایش در پاسخ به این سوال که سری جدید این برنامه چه تفاوتی با سال های گذشته دارد گفت : شاید تفاوت عمده اش این باشد که بتوانیم در کوتاهترین زمان بعد از اکران ، فیلم ها را از رادیو فیلم پخش کنیم، چون به لحاظ کیفیت تولید رادیو فیلم باید تاکید کنم که با توجه به حضور برنامه سازان حرفه ای و کاربلد ، این برنامه در همه ادوار تولید خودش با بهترین کیفیت صدا و همچنین بهترین نگارش و تهیه کنندگی تولید شده و باز هم خواهد شد.

جعفری نیا تأکید کرد: همانطور که گفتم با توجه به اینکه رادیو فیلم با کیفیت خیلی خوبی تولید می شد ، قطعا از تجارب همکاران گذشته استفاده خواهد شد. در عین حال سعی خواهد شد که از فکر و نواوریهای سایر همکاران در اداره کل هنرهای نمایش و رادیو نمایش بهره ببریم.

در ادامه اشکان آذرماسوله، سردبیر ، تهیه کننده و گوینده نابینای رادیو ضمن ابراز خرسندی از بازگشت برنامه رادیو فیلم به جدول پخش رادیو نمایش ، گفت : در طول این سال ها جای خالی رادیو فیلم همیشه احساس می شده است ، چون در بین نابینایان ، تعداد زیادی هستند که به شدت علاقه به فیلم و سریال دارند و در این شرایط خیلی از آنها به دنبال پی گیری دقیق فیلم ها و سریال ها بوده و هستند و رادیو فیلم این فضا را فراهم کرده بود.

وی افزود: خیلی از بچه های نابینا را می شناسم که هنوز آرشیو برنامه های قدیمی رادیو فیلم رادیو نمایش را گوش می دهند و حتی با هم رد و بدل می کنند.واقعیت این است که بعد از رادیو فیلم ، گروه های زیادی شکل گرفت تا این برنامه را به رادیو برگردانند که نشد و در این بین تشکیلات زیادی هم سعی کردند این شرایط را برای نابینایان ایجاد کنند و البته برخی از آنها هم موفق بوده اند اما از اینکه این برنامه به جدول پخش رادیو نمایش برگشته ، خوشحالم.

آذرماسوله عنوان کرد : سبک و سیاق گذشته این برنامه بسیار خوب بوده اما پیشنهاد می کنم در انتخاب راوی دقت بیشتری شود و از صداهای جذاب و تأثیرگذار استفاده بشود .

این هنرمند نابینای رادیویی ادامه داد: در این راستا بد نیست اگر از بین نابینایان هم ، تعدادی راوی انتخاب شوند و این می تواند تجربه شیرین و جذابی باشد.

آذرماسوله در پایان تأکید کرد: پیشنهاد می کنم در نگارش سری جدید رادیو فیلم ، توصیف و توضیح فیلم ها کوتاه باشد و به دیالوگ ها آسیب نزند ، همینطور خوب است اگر این برنامه در طول هفته ادامه داشته باشد ، یعنی هم فیلم و هم سریال از آن پخش بشود و چه بهتر اگر از سریال های موفق و پرمخاطب ایرانی در آن استفاده بشود، البته فیلم ها و سریال های خارجی بسیار خوبی هم هستند که می توان از آنها در برنامه رادیو فیلم استفاده کرد چون این آثار در بین نابینایان طرفداران بسیاری دارد.

گفتنی است ، برنامه «رادیو فیلم» از این هفته ، جمعه یازدهم مهرماه ساعت 9:00 تا 10:30 صبح با پخش فیلم «حوض نقاشی » مازیار میری به جدول پخش رادیو نمایش باز می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار