معاون آموزش ابتدایی آذربایجان شرقی:

آموزش پیش دبستانی مجازی، فراگیر و رایگان خواهد بود

تبریز(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه آموزش پیش دبستانی مجازی، فراگیر و رایگان خواهد بود، بر ضرورت واقف بودن اولیا نسبت به لزوم دوره پیش دبستانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش پیش دبستانی مجازی، فراگیر و رایگان خواهد بود

فریده حقائی در این جلسه بر نقش، اهمیت، لزوم و ضرورت آموزش های دوره پیش از دبستان در فراهم کردن زمینه های رشد و آماده سازی کودکان برای ورود به مدرسه اشاره کرده و بر اجرای «دستورالعمل طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان» در سطح استان تاکید کرد.

معاون آموزش ابتدایی استان آذربایجان شرقی با یادآوری اینکه در ۵ سال گذشته ۲۵درصد جذب در دوره پیش دبستانی داشته ایم، افزود: راهکارهای متفاوتی را برای جذب حداکثری پیش دبستانی بکار گرفته ایم و رویکرد حال حاضر به جهت شرایط کرونایی جذب مربی آموزش مجازی است.

حقایی با اشاره به اینکه پوشش پیش دبستانی در کل کشور پایین آمده است و ثبتنام بازماندگان نوعی دغدغه است و باید پوشش داده شوند، اظهار کرد: در مناطق چون کمبود مربی داریم با طرح ملی پوشش پیش دبستانی به صورت رایگان در آمادگی دو با ایجاد دبیرخانه استانی شناسایی و جذب انجام خواهد شد.

وی بر تولید محتوا تاکید داشته و گفت: تکالیف برای سرگروه های درسی و دانشجو معلمان و راهبران تعریف شده است و در شبکه شاد دانشجو معلمان به‌عنوان کارورز وارد شده و آموزش می دهند.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه فراگیر بودن و رایگان بودن ثبت نام مدنظر باشد، گفت: هدف فقط ثبت نام نیست و کیفیت بخشی نیز مهم است.

حقائی تاکید کرد که اولیا باید به لزوم دوره پیش دبستانی واقف باشند و مطالبه معاونت ابتدایی این است که هر اقدام مربوط به روح شیوه نامه نیاز به اقدام و اجرای جهادی دارد.

وی با اشاره به اینکه در کانال شاد برای آموزش پیش دبستانی دغدغه داریم، اعلام کرد: بر اساس گفته وزارت برای پیش دبستانی نیز شبکه آموزش راه اندازی می شود بنابراین مشارکت اولیا و همکاران ضرورت پیدا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار