امانی تهرانی: شورای عالی آموزش و پرورش به نوعی مجلس آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - دبیر شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد یکی از مهمترین اقداماتی که این شورا در دوره‌های اخیر انجام داده تهیه «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» بوده است.

کد مطلب: ۱۱۲۶۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
امانی تهرانی: شورای عالی آموزش و پرورش به نوعی مجلس آموزش و پرورش است

محمود امانی تهرانی، در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو، در ارتباط با مهمترین فعالیت‌های این شورا اظهار کرد: شورای عالی آموزش و پرورش به نوعی مجلس آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه عموماً در این شورا که در دیگر نقاط جهان نیز وجود دارد عده از افرادی که در حوزه آموزش دارای تخصص، تجربه و صاحب صلاحیت هستند، حضور پیدا می‌کنند و سیاست‌های کلی، خط مشی و اهداف و قوانین مربوط به بحث آموزش و دانش آموزان را تدوین می‌کنند، گفت: ۱۰ سال قبل از انقلاب مشروطه در سال ۱۲۷۵ «انجمن معارف» در کشور ما در همین چارچوب به وجود آمد و در سال ۱۳۰۰ به« شورای عالی معارف» تغییر نام داد.

امانی تهرانی با بیان اینکه صورتجلسات و مصوبات این شورا از زمان تاسیس تاکنون وجود دارد، افزود: دبیر کل این نهاد از سوی رئیس جمهور انتخاب می‌شود و اعضای این شورا متشکل از افراد حقیقی و حقوقی هستند.

وی با بیان اینکه این شورا دارای هشت کمیسیون تخصصی است، افزود: یکی از مهمترین اقدامات این شورا در چند وقت اخیر تهیه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش توضیح داد: تهیه این سند از سال ۱۳۸۳ آغاز شد و در ۱۳۹۰ نهایی شد و خوشبختانه تاکنون مورد تایید تعداد زیادی از مسئولان ارشد کشور قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار