فرجی‌راد، سفیر سابق ایران در نروژ و مجارستان در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

اولین مناظره منفی انتخابات آمریکا با چاشنی دروغ و بی‌اخلاقی

فرجی‌راد: انتخابات آمریکا بمب خبری خواهد داشت و به این راحتی‌ها برگزار نمی‌شود/ ترامپ ادب نداشت اما در شان بایدن هم نبود از برخی از الفاظ استفاده کند/ سطح سیاسی در ایالات متحده آمریکا بسیار پایین آمده است/ ترامپ و بایدن رفتار توهین‌آمیزی با مخاطبان داشتند

تهران (پانا) - استاد ژئوپلیتیک و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در نروژ، مجارستان و سریلانکا با بیان اینکه اولین مناظره انتخاباتی آمریکا بین بایدن و ترامپ از سطح پایین سیاسی برخوردار بود، تاکید کرد متاسفانه آنها طوری برخورد کردند که انگار میلیون‌ها انسانی که این مناظره را می‌بینند، مُنگل هستند و چیزی نمی‌فهمند.

کد مطلب: ۱۱۲۶۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
اولین مناظره منفی انتخابات آمریکا با چاشنی دروغ و بی‌اخلاقی

اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری میان ۲ نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه در دانشگاه کیس وسترن رزرو، در شهر کلیولند ایالت اوهایو به مدت 90 دقیقه برگزار شد. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان و «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌ها، در مدت نود دقیقه دیدگاه‌های خود را در مورد ۶ موضوع سوابق ترامپ و بایدن، دیوان عالی آمریکا، کووید- ۱۹، اقتصاد، مسائل نژادی و خشونت در شهرها و یکپارچگی انتخابات تشریح کنند. مناظره‌ای که طبق ارزیابی‌های مختلف از سطح پایینی برخوردار بود. رضا فرجی‌راد درباره این مناظره به پانا گفت: «مناظره بسیار چیپی بود و در سطح سطح بسیار پایینی از مناظره صورت گرفت. جو بایدن در این مناظره نسبتاً دست برتر را داشت اما کلماتی هم به کار برد که آن هم در شأن یک معاون رئیس‌جمهوری سابق و نیز کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا نبود.»

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در نروژ، مجارستان و سریلانکا ادامه داد: «آقای ترامپ از ابتدا سعی کرد با بایدن وارد جنجال و شارلاتان‌بازی نشود و از این موضوع فرار کند. ترامپ سعی کرد فرار کند از سوالات اساسی در رابطه با اقتصاد، کرونا، فرار مالیاتی و همینطور در رابطه با مسائل اقلیمی و عدم توجه به محیط زیست و بی‌توجهی به مسائل اقتصادی.»

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی اظهار کرد:‌ «ترامپ طوری برخورد می‌کرد که در واقع انگار کسی مناظره را نمی‌بیند و نمی‌شنود، یا اگر هم کسی می‌بیند، تمام این میلیون‌ها انسانی که در داخل امریکا و خارج امریکا در حال تماشای مناظره هستند، آدم‌های مُنگلی هستند که چیزی نمی‌فهمند. او یک نوع برخورد توهین‌آمیزی به شنونده و بیننده داشت و مناظره او چیزی نبود که بتوان از آن دفاع کرد.»

این استاد ژئوپولتیک با بیان اینکه کلیت مناظره آقای ترامپ، یک مناظره منفی بود به همراه توهین به شنونده و بیننده؛ گفت: «ترامپ به طرف مقابل هم توهین می‌کرد با دروغ‌های متعددی که با مناظره او همراه بود. دروغ در رابطه با فرار مالیاتی که در غرب و آمریکا مسئله مهمی به شمار می‌رود و من تعجب می‌کنم که در این سیستم، این قضیه را به چالش نمی‌کشند.»

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در نروژ، مجارستان و سریلانکا به رفتار جو بایدن در این مناظره نیز اشاره کرد و گفت: «از طرف دیگر هم آقای بایدن می‌توانست بهتر از این ظاهر شود. در یکی دو مورد عصبی شد و کلماتی مثل «خفه‌شو» را به کار برد. درست است که آقای ترامپ خیلی توهین‌آمیز برخورد کرد و ادب نداشت اما در شان آقای بایدن نبود که به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری و کاندیدای دموکرات‌ها و معاون آقای اوباما، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده، از این الفاظ استفاده کند. او باید تفاوتی بین خود و ترامپ به لحاظ اخلاقی قائل می‌شد.»

فرجی‌راد گفت: «این مناظره نشان داد که سطح سیاسی در ایالات متحده آمریکا بسیار پایین آمده است. این جامعه با این روندی که در پیش گرفته است و رئیس‌جمهوری که از حالا هر روز که انتخابات انجام نشده است می‌گوید که کنار نمی‌رود و بحث تقلب را مطرح می‌کند و کسی را به عنوان قاضی در دیوان عالی انتخاب می‌کند که مشخص است اگر کار به دیوان عالی کشیده شود حتماً به نفع ترامپ رای خواهد داد؛ فکر می‌کنم هفته‌‌های پرتلاطمی را در پیش خواهیم داشت و انتخابات آمریکا بمب خبری خواهد داشت و به این راحتی، این انتخابات برگزار نمی‌شود و نتیجه نخواهد داشت.»

وی در پایان با بیان اینکه برای مردم آمریکا سیاست‌ها و امور داخلی از اهمیت بیشتری برخوردار است تا سیاست خارجی، گفت: «مسئله سیاست خارجی در دستور کار این مناظره نبود اما در دو مناظره بعدی در دستور کار خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار