دستگیری شکارچیان متخلف در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک

کاشان (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از دستگیری دو گروه از متخلفان زیست محیطی همراه با ابزار جرم در منطقه شکار ممنوع این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری شکارچیان متخلف در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک

الهیار دولتخواه در گفت وگو با پانا اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان در روز گذشته هنگام گشت و کنترل در حوزه حفاظتی منطقه شکار ممنوع قمصر و برزک چهار متخلف را هنگام شکار غیرمجاز دستگیر و به مرجع قضایی تحویل دادند.

وی افزود: از این متخلفان لاشه یک بزغاله وحشی و سه قطعه کبوتر همراه با دو قبضه اسلحه شکاری و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد که پرونده آنها پس از بازجویی مقدماتی جهت سیر مراحل قضائی به دادگستری ارسال شد و ادوات کشف شده نیز تا صدور رأی قطعی به صورت امانی زیر نظر سازمان نگهداری می‌شود.

وی تصریح کرد: متخلفان باید علاوه بر جریمه کیفری که از سوی مراجع قضائی در نظر گرفته می‌شود هزینه زیان وارد شده به محیط زیست ناشی از شکار را که مطابق قانون تعیین شده است، به محیط زیست پرداخت کنند.

دولتخواه تاکید کرد: از همه شهروندان انتظار داریم برای حفظ محیط زیست، در صورت مشاهده هر گونه شکار و صید غیر مجاز، تخریب و آلودگی محیط زیست، آتش سوزی، قطع بوته و درخت، با اداره شهرستان و پاسگاه‌های محیط بانی اطلاع دهند یا به سامانه 1540 گزارش کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: محیط بانان وظیفه شناس این شهرستان در منطقه شکار ممنوع برزک و قمصر، با حضور به موقع خود در شش ماه گذشته، 13 نفر از شکارچیان متخلف را دستگیر و سه مورد سلاح غیرمجاز را کشف و ضبط کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار