معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی :

معلمان هم در صحنه جنگ و هم در پشت جبهه، رزمنده پرور، بودند

بجنورد (پانا)- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی در محفل شعر و خاطره نویسی ویژه معلمین و دانش آموزان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت معلمین چه در جبهه و چه پشت جبهه، رزمنده پرور بودند.

کد مطلب: ۱۱۲۶۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
معلمان هم در صحنه جنگ  و هم در پشت جبهه، رزمنده پرور، بودند

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی در این مراسم گفت: جنگ عراق علیه ایران با تمام دنیا متفاوت بود، بطوریکه هر جنگ که در دنیا اتفاق افتاده است معمولا یک طرف شرق و طرف دیگر غرب بوده است اما جنگ ایران و عراق هر دو در یک طرف بودند و کشور عراق با تمام تجهیزاتش جنگ علیه ایران را شروع کرد. این در حالی بود که کشور ما بعد از انقلاب اسلامی، هنوز انسجام و نظام خودش را پیدا نکرده بود و جنگی در اوج نابرابری اتفاق افتاد، به‌طوریکه برنامه ریزی کشور عراق برای جنگ علیه ایران، یک هفته بود، ولی ملت غیور ایران 8 سال مقاومت کردند.

بیک زاده با اشاره به دومین تفاوت جنگ ایران و عراق، ادامه داد:خیلی از جنگ ها که در دنیا اتفاق افتاده است، بخشی از خاک کشور از دست رفته است ولی در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، به همت ملت غیور و بزرگ، شهدای عزیزمان، ایثار گران، رهبر کشورمان در زمان جنگ، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، آیت ا... خامنه ای، وجبی از خاک کشورمان از دست نرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش مهم معلمان در دوران جنگ، عنوان کرد: معلمان در زمان جنگ دو کار مهم انجام می‌دادند. یکی اینکه هم در عملیات رزم شرکت داشتند و هم برای دانش آموزانی که از درس عقب افتاده بودند و در جبهه جنگ حضور داشتند، کلاس درس می گذاشتند تا این عقب افتادگی جبران شود.

وی در پایان اظهار کرد: انشاا... دانش آموزان با درس خواندن، گام های بلندی را برای توسعه این مملکت بردارند و آینده سازان کشورمان باشند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان بجنورد در ادامه گفت: دفاع مقدس حادثه بی نظیری در تاریخ محسوب می شودکه ملت غیور ما برای دفاع از اسلام، نقش آفرین بودند و مقاومت کردند تا توانستیم از این گنجینه عظیم برای خودمان استفاده کنیم.

سرهنگ الهی راد ادامه داد: امروز ما در برحه ای قرار گرفته ایم که بیش از هر زمان دیگری به باز خوانی دفاع مقدس نیاز داریم به طوری‌که در حال حاضر ما تبدیل به الگوی آزادیخواهان جهان شده ایم و دشمن تلاش می کند خلل وارد کند، وظیفه ما در قبال دشمنان اسلام این است که از فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد محافظت کنیم که با عنایت به لطف پروردگار نسبت به ما، قرار است این فرهنگ، مقدمه ساز تمدن بزرگ اسلامی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار