تصویب طرح «جهش تولید دانش بنیان» در کمیسیون صنایع

تهران ( پانا) - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب طرح «جهش تولید دانش بنیان» در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تصویب طرح «جهش تولید دانش بنیان» در کمیسیون صنایع

به گزارش ایسنا، حجت‌الله فیروزی با اشاره به جلسه عصر امروز(سه‌شنبه) کمیسیون صنایع برای بررسی جزئیات طرح «جهش تولید دانش بنیان» گفت: در این جلسه که با حضور نمایندگان دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد طرح «جهش تولید دانش بنیان» با رای نمایندگان تصویب شد و آماده ارسال به صحن علنی مجلس است.

وی افزود: براساس این طرح هزینه‌های تحقیق و توسعه در شرکت‌های دانش بنیان به عنوان اعتبار مالیاتی این شرکت‌ها اختصاص داده می‌شود، به این معنا که هزینه‌های تحقیق و توسعه به عنوان مالیات پرداختی درنظر گرفته خواهد شد.

نماینده مردم فسا در مجلس ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان عضو ثابت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این طرح شناسایی شده است، واردات ماشین آلات خط تولید که پیش از این از معافیت مالیاتی برخوردار بود به منظور حمایت از تولید داخل، مشمول پرداخت مالیات می‌شود؛ از 50 درصد درآمدهای ناشی از ورود ماشین آلات برای توسعه به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یابد.

فیروزی خاطرنشان کرد: در طرح جهش تولید دانش بنیان دولت موظف شد شرکت‌های دانش بنیان را به صورت تخصصی رتبه بندی کند.

وی همچنین از بررسی لایحه اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن خبر داد و گفت: براساس این طرح تامین نیازهای کالاهای اساسی و اجناس ضروری مورد نیاز کشور از طریق بخش تعاون انجام می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار