در سفر ستاری به زنجان صورت گرفت؛

افتتاح مرکز نوآوری و فناوری سلامت استان

زنجان (پانا) - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای بازدید و افتتاح چندین طرح دانش بنیان وارد زنجان شد و از طرح های علمی دانشگاه های استان بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مرکز نوآوری و فناوری سلامت استان

سورنا ستاری در بدو ورود به استان زنجان در شهرستان خرمدره مورد استقبال استاندار زنجان قرار گرفت و سپس ‏از ۲ شرکت یاسین شیمی ققنوس و شرکت تولیدی محافظ هوشمند بازدید کرد.

شرکت یاسین شیمی ققنوس خمیر شیشه اتومبیل تولید می‌کند و یک شرکت دانش بنیان است که توانسته است تولید این محصول را بومی سازی کند.

این شرکت با مشکل تامین مواد اولیه روبروست که معاون رئیس جمهور دستور حل آن را صادر کرد.

شرکت تولیدی محافظ هوشمند دومین شرکتی بود که ستاری از آن بازدید کرد این شرکت نیز یک شرکت دانش بنیان است که با تولید محصول خود می‌تواند مصرف برق در لوازم صوتی و تصویری را تا ۱۵ درصد کاهش دهد و قیمت این محصول یک پنجم نمونه خارجی است.

واحد تولیدی محافظ هوشمند با شیوع کرونا در کنار این تولید خود پالس اکسیمتر نیز تولید می‌کند که کاربرد پزشکی دارد و اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند. این مجموعه روزانه ۱۰۰ دستگاه پالس اکسیمتر تولید می‌کند.

این ۲ شرکت برای واحد‌های خود طرح توسعه دارند که معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور قول داد برای آن‌ها تسهیلات ویژه فراهم کند.

در ادامه سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اولین مرکز نوآوری و ایده پردازی علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و صندوق پژوهش و فناوری ارزش‌آفرین اشراق زنجان باهدف حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فعال در حوزه سلامت با حضور وی افتتاح شد.

این مرکز با حداقل اعتبارات و از محل منابع دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شده که در مراحل بعدی برای تبدیل ایده‌های فناورانه به محصول اولیه و تکمیل فضای آزمایشگاهی و کارگاهی موردنیاز شرکت‌های فناور، بالغ‌بر ۳۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ستاری و هیئت همراهش در ادامه با همراهی استاندار زنجان از پیشرفت فیزیکی چند پروژه دانش‌بنیان و نمایشگاه محصولات فناورانه مرکز رشد دانشگاه زنجان بازدید کردند.

بازدید از طرح‌های پارک علم و فناوری و حضور در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان نیز از دیگر برنامه‌های این سفر یک‌روزه معاون رئیس‌جمهوری به استان زنجان اعلام‌شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور عصر امروز در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید شرکت می‌کند و برنامه پایانی وی نیز نشست خبری با حضور خبرنگاران استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار