پذیرش در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر براساس اعلام نیاز اداره کل آموزش و پرورش استان است

بوشهر(پانا)_ رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهرگفت پذیرش در این دانشگاه براساس اعلام نیاز اداره کل آموزش و پرورش استان است .

کد مطلب: ۱۱۲۶۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
پذیرش در دانشگاه  فرهنگیان  استان بوشهر براساس اعلام نیاز اداره کل آموزش و پرورش استان است

اکبر مولایی گفت: پذیرش در این دانشگاه براساس اعلام نیاز اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر است.
مولایی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهارکرد : دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی ملی، استراتژیک و تاثیرگذار در نظام آموزشی کشور است و از این رو بسیار با اهمیت بوده و باید ویژه دیده شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: ماموریت دانشگاه، تربیت معلم مورد نیاز استان است . نیاز استان بسته به تعداد بازنشسته در هر سال است که البته بسته به تعداد دانش اموز پیش بینی شده بر اساس زاد و ولد کمی بالا و پایین می شود.
مولایی تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان یا مراکز تربیت معلم سابق، دانشگاه های زیرنظر وزارت آموزش پرورش هستند که با جذب دانشجو اقدام به تربیت دبیران آینده آموزش پرورش می کنند.
وی در ادامه متذکر شد: استخدام از آغاز تحصیل، پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجو در طول تحصیل و تضمین شغلی در دانشگاه فرهنگیان باعث شده مخصوصا در سال های اخیر، استقبال از تحصیل در این دانشگاه بسیار بالا باشد.
مولایی تصریح کرد: به طور میانگین سالانه هفتصد نیروی آموزش و پرورش استان بازنشسته می شوند و تخصیص ردیف استخدامی در اختیار دانشگاه نیست و زیر نظر سازمان اداری و استخدامی کشور است.
وی در ادامه افزود: داوطلبانی که پس از مجازشدن در کنکور سراسری دارای شرایط دانشگاه فرهنگیان بودند و رشته‌های این دانشگاه را انتخاب کرده‌اند پس از اعلام نتایج «سه برابر ظرفیت» به مصاحبه تخصصی فراخوانده می‌شوند و کسانی که امتیاز‌های برتر را به‌ دست آورند در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند.
مولایی خاطرنشان کرد: امسال ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در استان بوشهر ۲۹۸ نفر است که با توجه به وجود تدریس ۵ رشته در این دانشگاه، ۲۷۰ دنشجو در استان و ۱۸ دانشجوی ما در رشته‌هایی که در استان‌های همسایه تدریس می‌شود، تحصیل خواهند کرد و نگرانی برگزاری کلاس نباشند.
وی با اشاره به زمان مصاحبه دانشجویان جدید دانشگاه بیان کرد: انتخاب رشته تازه تمام شده که امیدواریم تا پایان مهر نتایج سه برابر ظرفیت به ما اعلام شود و مصاحبه هم در آبان انجام می‌شود؛ پس از آن پذیرفته‌شدگان نهایی وارد دانشگاه می‌شوند و از ترم آینده تحصیل خود را آغاز خواهند کرد.
مولایی اظهار کرد : نحوه و تعداد پذیرفتن دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان بر اساس اعلام نیاز اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش استان بوشهر و با توجه به شمار بازنشستگان فرهنگی به وزارت آموزش‌وپرورش اعلام می‌شود که آن هم بر اساس ردیف استخدامی به دانشگاه، این تعداد سهمیه‌ها به استان‌ها داده می‌شود.
وی افزود : دانشگاه فرهنگیان کشور در ۱۶ رشته دانشجومعلم پرورش می‌دهد که هم‌ اکنون در استان بوشهر در پنج رشته‌ی آموزش ابتدایی، مشاوره و راهنمایی، تربیت بدنی، زبان انگلیسی و علوم اجتماعی دانشجو پذیرفته می‌شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در پایان گفت: دانشجویان رشته‌هایی که اعلام نیاز شده اگر کمتر از حد نصاب تشکیل کلاس یعنی زیر ۱۵ نفر باشند به استان‌های همسایه که آن رشته‌ها را تدریس می‌کنند فرستاده می‌شوند و در پایان در استان بوشهر به‌کار گرفته می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار