تجلیل از یادگاران عرصه دفاع مقدس در منطقه ۲

تهران (پانا) - مراسم تجلیل از یادگاران عرصه دفاع مقدس با همت بسیج دانش آموزی و فرهنگیان منطقه 2 در کانون امام خمینی (ره) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از یادگاران عرصه دفاع مقدس در منطقه ۲

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 2 تهران، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور ایثارگران و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در کانون امام خمینی (ره) با حضور فرمانده ناحیه بسیج شهید باهنر و مدیریت منطقه برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه با بیان این که رزمندگان در اوج صفا و اخلاص، به استقبال شهادت رفتند و شهید شدند، گفت: شهیدان و جانبازان سرافراز با ایثار و از خودگذشتگی به زندگی جاوانه دست یافته‌اند.
میرشفیعی افزود: باید حماسه هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی داشته و در هفته دفاع مقدس از مقام شهدا تجلیل کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان کشور گفت: ارزش های دفاع مقدس با سخنرانی به نسل جوان منتقل نمی شود. باید برای جذب حداکثری جوانان برنامه ریزی داشته باشیم.
وی با یادآوری دوران هشت ساله دفاع مقدس که حدود ۶۰ کشور به حمایت از متجاوز پرداخته بودند، گفت: این کشورها با انواع حمایتها از جمله حمایت مالی، تسلیحاتی، تبلیغاتی و حتی اعزام نیرو، سعی در به زانو درآوردن کشور و ملت ما داشتند.
میرشفیعی تسلیم نشدن حتی یک وجب از خاک این کشور را به دشمن بعثی نتیجه چند عامل دانست و گفت: به عنوان اولین و مهمترین عامل باید از لطف و عنایت خدا نام برد.
وی عامل دوم را رهبری خردمندانه حضرت امام (ره) بیان کرد و افزود: سومین عامل نیز که تاثیر زیادی در پیروزی ما داشت حضور مردم بود و شاید به همین علت بود که امام فرمود: مردم ما از مردم حجاز در زمان پیامبر اکرم بهتر هستند.
در ادامه فرمانده بسیج شهید باهنر گفت: همه ما شاهد بودیم که در آن دوران جوانها با چه شور و اشتیاقی در جبهه های نبرد حاضر شده و با شهادت آنها خانواده ها به وجودشان افتخار می کردند.
سرهنگ پاسدار حسین رشیدی، نسل های پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس را ادامه دهنده راه شهدا و امام بیان کرد و گفت: شاهد هستیم که دشمن نبرد اقتصادی را شروع کرده است، در چنین شرایطی به تزریق روحیه مقاومت، امید و وحدت نیاز داریم تا بتوانیم دشمن را شکست دهیم.
وی ضمن تقدیر از نقش بسیجان در شکل دهی به نیروی عظیم مردمی به خصوص در دوران هشت ساله دفاع مقدس، گفت: در این میان نباید از نقش این گروه غافل شویم که بدون هیچ چشم داشتی سعی در ساماندهی مردمی داشت که عاشقانه و برای حفظ کشور روانه جبهه های نبرد می شدند.

شایان ذکر است دقایقی را راوی جبهه و جنگ از اخلاص شهدا و تلاش ایثارگران در سنگرها که خون دادند اما نگذاشتند عزت و عظمت انقلاب خدشه دار شود، گفت سپس دختر دانش آموز هنرستان نیایش نیز دکلمه ای را در همین ارتباط قرائت کرد.

در پایان مراسم از ایثارگران و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس اداره منطقه 2 تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار