دانشگاه جامع علمی کاربردی ، دانشگاهی مهارت محور

بیرجند (پانا)- معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: دانش آموختگان علمی کاربردی، می توانند به واسطه داشتن مهارت ، کار آفرینی کرده و برای خود و دیگران شغل ایجاد کنند.

کد مطلب: ۱۱۲۶۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه جامع علمی کاربردی ، دانشگاهی مهارت محور

محسن محمدزاده معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشورصبح امروزدرنشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هدف اصلی دانشگاه علمی کاربردی ، تربیت افرادی ماهراست که بتوانند جذب بازار شوند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: دانش آموختگان علمی کاربردی، می توانند به واسطه داشتن مهارت ، کار آفرینی کرده و برای خود و دیگران شغل ایجاد کنند.
محمد زاده گفت:به دلیل تغییرات جمعیتی در سطح کشور، سطح پذیرش در دانشگاه های کشور رو به کاهش است اما به دلیل نیاز به نیروی انسانی ماهر و کار بلد، پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی هرساله افزایش می یابد.
او افزود: نسبت پذیرش دانشگاه علمی کاربردی در سال گذشته نسبت به سال 97 ، حدود 17 درصد رشد داشته است و در سال جاری ، 10 درصد رشد ثبت نام نسبت به سال 98 را شاهد بوده ایم که این رقم تا پایان زمان ثبت نام افزایش خواهد یافت.
محمد زاده با اشاره به اینکه 30 درصد از آموزش عالی کشور به آموزش های مهارتی اختصاص دارد ، گفت: از مجموع دانش آموختگان این دانشگاه ، هرساله 70 درصد مشغول به کار می شوند .
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: از این رقم ، 40 درصد در رشته و حرفه مورد علاقه خود شاغل می شوند.
او با اشاره به اینکه آموزش مهارتی میتواند در برون رفت کشور از مشکلات نقش داشته باشد ، گفت: در دانشگاه علمی کاربردی، رشته های تحصیلی بر حسب نیاز هر منطقه و ظرفیت های آن تدریس می شود تا افراد فارغ التحصیل ، با مهارت های خود بتوانند بخشی از مشکلات منطقه خود را حل کنند.
محمد زاده از ارائه آموزش های کوتاه مدت خبر داد و گفت: این نوع آموزش ها می تواند بازدهی بیشتری نسبت به آموزش های عادی داشته باشد.
او گفت : ارتقای وضعیت کیفی ، مهمترین ماموریت حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی می باشد که سطح بندی مراکز از جمله برنامه های در دست اجرا در این حوزه است.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: حمایت از مراکز نوآوری ، اعطای تسهیلات به افراد دارای مهارت و برگزاری استارتاپ ها از جمله برنامه های جاری دانشگاه می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار