طرح «هر کارمند یک حامی» در استان اردبیل اجرا می شود

اردبیل (پانا)- مدیرکل کمیته امداد اردبیل گفت: با اجرای طرح «هر کارمند یک حامی»، کارمندان نیکوکار در سراسر استان اردبیل حمایت از ایتام و محسنین را بر عهده گرفته و مسیر زندگی آنها را برای دستیابی به مدارج عالی علمی و تحصیلی هموارتر می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۲۶۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح «هر کارمند یک حامی» در استان اردبیل اجرا می شود

حسین دشتی در جلسه هماهنگی «هر کارمند یک حامی» که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل، سازمان صنعت، معدن، تجارت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل آموزش و پرورش و بانک کشاورزی در سالن جلسات شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: امید است با اجرای طرح «هر کارمند یک حامی» تمامی ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل از حمایت‌های حامیان بهره‌مند شده و هیچ‌یک از آنها بدون حامی نباشند.

او با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۹۰۰ یتیم و حدود ۶۰۰۰ محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، بیان کرد: بخش مهمی از نیازهای اساسی ایتام و محسنین با کمک‌های حامیان رفع می‌شود که این امر موجب شکوفایی استعدادهای نهفته آنها برای دستیابی به مقاطع بالاتر تحصیلی و اشتغال خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداداستان به حمایت ۱۴ هزار حامی از فرزندان خانوار تحت حمایت اشاره کرد و افزود: حامیان در کنار پرداخت سرانه ماهیانه به حساب فرزندان معنوی خود، خانوار آنها را نیز در تأمین جهیزیه، لوازم ضروری زندگی، تحصیل و درمان یاری می‌کنند.

دشتی با بیان اینکه طرح «اکرام ایتام و محسنین» به علت اعتمادسازی و شفاف‌سازی مورد استقبال خیران قرار گرفته است، گفت: در این طرح، تمامی کمک‌های نقدی و غیرنقدی حامیان در اسرع وقت و به صورت مستقیم در اختیار فرزندان معنوی قرار می‌گیرد که این امر موجب اعتماد عمومی شده است.

او با اشاره به اینکه با اجرای طرح «هر کارمند یک حامی» به دنبال افزایش سرانه فرزندان خانوار تحت حمایت هستیم تا به دلیل فقر و تنگدستی از تحصیل بازنمانند، بیان کرد: تلاش داریم با یاری حامیان و خیران بتوانیم مسیر توانمندسازی و خوداتکایی ایتام و محسنین را هموارتر کنیم.

مدیرکل کمیته امداداستان با بیان اینکه با کمک‌های حامیان، ایتام تحت حمایت با آسودگی خاطر و بی‌دغدغه می‌توانند در کنار سایر همنوعان خود به مدارج عالی علمی و تحصیلی دست پیدا کنند، اعلام کرد: با حمایت‌های همه جانبه حامیان و خیران می‌توانیم گام‌های موثرتری را به منظور مرتفع ساختن مشکلات معیشتی، درمانی، تحصیلی، جهیزیه و مسکن ایتام و فرزندان خانوار تحت حمایت برداریم.

دشتی با اشاره به اینکه نیکوکاران می‌توانند با مراجعه حضوری به ستاد اکرام ایتام و محسنین واقع در کمیته امداد استان اردبیل و شهرستان‌های تابعه در طرح «هر کارمند یک حامی» ثبت‌نام کنند، گفت: همچنین خیران از طریق تماس تلفنی با شماره تلفن ۰۴۵۳۳۷۴۶۲۰۰ نیز می‌توانند به جمع کثیر حامیان ایتام و محسنین استان اردبیل بپیوندند.

در ادامه این جلسه، یعثوب نژاد محمد، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل هدف از طرح «هر کارمند یک حامی» را حمایت از یتیمان در سطح استان اردبیل توسط کارمندان و سیستم دولتی بیان کرد و افزود: درصدد هستیم با همکاری‌های مضاعف دستگاه‌های اجرایی، بنگاه‌ها، اتحادیه‌ها و بانک‌های عامل بتوانیم ۳۷ هزار نفر از کارمندان خیر را نیز جذب طرح اکرام ایتام و محسنین کنیم.

او با اعلام اینکه تا کنون ۳۷۵۰ کارمند نیکوکار در سطح استان اردبیل حمایت از ایتام و محسنین را برعهده گرفته‌اند، بیان کرد: ایتام و محسنین نیازمند رسیدگی هرچه بیشتر هستند تا بتوانند آتیه‌ای درخشان را برای خود و خانواده‌شان رقم بزنند.

سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی شرکت کننده در این جلسه نیز در خصوص پیوستن به طرح «هر کارمند یک حامی» قول مساعد داده و با به کارگیری تمهیدات لازم یاریگر کمیته امداد استان اردبیل در یاری‌رسانی به ایتام و محسنین خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار