۴۵ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی سنجش شدند

زاهدان(پانا) - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان خبر داد ۴۵ هزار نوآموز این استان در آستانه ورود به دوره ابتدایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۱۲۶۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
۴۵ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی سنجش شدند

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثتایی مریم حجتی نسب، اظهار کرد: ۶۰ پایگاه ثابت و سیار اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان کار سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان را برای سال تحصیلی ۹۹ - ۱۴۰۰ انجام می‌دهند.

وی افزود: روزانه ۲۰ دانش‌آموز در هر شیفت کاری با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش نگرانی و تردد تعریف شده نوآموزان و والدین آنان سنجش می‌شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر ۳۶۰ نفر از نیروهای این اداره‌کل از ۲۵ تیر تا پایان شهریور کار سنجش نوآموزان این استان را بر عهده دارند.

وی شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان ورود به مدرسه ذکر کرد.

حجتی نسب اظهار کرد: ۵۹ هزار نوآموز سیستان و بلوچستان نیز نوبت گیری برای سنجش نوآموزان انجام داده‌اند که سنجش بقیه متقاضیان تا ۱۵ آبان ادامه دارد.

وی گفت: ۸۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان‌های سیستان و بلوچستان سال گذشته زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان بیان کرد: نوآموزان آسیب دیده ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، اوتیسم و چند معلولیتی بعد از طرح سنجش به مدارس استثنایی معرفی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار