رونمایی از بسترهای یاددهی و یادگیری الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) - سامانه‌های دهگانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه در مناطق دهگانه کشور و بسترهای کمکی شبکه مجازی یادگیری معلمان (شمیم) و شبکه آموزش دانش‌آموزان (شاد)، با حضورخنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، هیأت رئیسه و جمعی از معاونان و و مدیران مرکز هوشمندسازی دانشگاه رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از بسترهای یاددهی و یادگیری الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران اجرای این پروژه‌ها، آموزش الکترونیکی را به خصوص در شرایط کنونی که کشور درگیر ویروس کرونا است را بسیار مهم و ضروری توصیف کرد و تداوم آموزش در کشور در چند ماه اخیر را دستاوردی مهم و یک هدف مؤثر، مفید و کارآمد برای دانشگاه ارزیابی کرد.

در ادامه جلسه، طاهر روشندل اربطانی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، با توجه به شیوع کرونا، راه اندازی سامانه های یادگیری الکترونیکی را با هدف هم‌روندسازی و انضباط‌بخشی بیشتر در اجرای فعالیت ها و برنامه های کلان آموزشی دانشگاه و همچنین تسهیل در دسترسی و یکپارچگی به منابع موردنیاز و استفاده از کلاس های درس الکترونیکی برای اساتید و دانشجومعلمان دانشگاه خبر داد و ابرازامیدواری کرد: با اجرا شدن آن به مسائل آموزشی در کشور سامان دهیم.

سپس، رضایی، سرپرست مرکز هوشمندسازی، ضمن تقدیر از حمایت‌های خنیفر و هیأت رئیسه دانشگاه، با بیان اینکه پنجم مهرماه نود و نه، تاریخی ماندگار در دانشگاه فرهنگیان است و رونمایی از سامانه‌های دهگانه یادگیری الکترونیکی مناطق کشور، یکی از بزرگترین رویدادها در دانشگاه فرهنگیان محسوب می‌شود، گفت: طراحی LMSهای دهگانه مناطق کشور و راه اندازی کلاس های آنلاین آنها برای ارائه خدمات آموزش الکترونیکی برخط و برون خط و همچنین بسترهای کمکی شبکه اجتماعی شمیم و شبکه شاد، یک هدف بسیار بزرگ بود که خوشبختانه امروز تحقق یافت.

سرپرست مرکز هوشمندسازی دانشگاه در مراسم رونمایی از LMSهای مناطق دهگانه کشور، افزود: یکی از برنامه‌ های اصلی دانشگاه، یکپارچه ‌سازی داده ‌های دانشگاهی و امکان نظارت، ارزیابی و گزارش گیری است تا از مدل جزیره ای خارج شویم و شاهد مکانیزه شدن آموزش و ارتقای کیفی آن باشیم.

وی خاطر نشان کرد: ترسیم چشم‌انداز مرکز هوشمندسازی دانشگاه برای نیمسال دوم سال تحصیلی 400-1399 به گونه ای است که دسترسی همزمان حدود سی هزار کاربر را عملیاتی کند.

در پایان این مراسم نیز نقی آصف‌الدوله، مدیر فناوری اطلاعات مرکز هوشمندسازی، در خصوص فرایند شکل گیری زیرساخت و جزئیات فنی آن سخن گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار