خیران استرالیایی در هیرمند مدرسه ساختند

زاهدان (پانا) - مدرسه 3 کلاسه خیری در روستای زورآباد بخش مرکزی شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان به همت گروه «راهی به سوی مهربانی» از کشور استرالیا به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۱۲۶۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
خیران استرالیایی در هیرمند مدرسه ساختند

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش هیرمند، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان گقت: این مدرسه در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع و با زیربنای 120 مترمربع با اعتبار 165 میلیون تومان احداث شده است.

سارانی افزود: هزینه ساخت این مدرسه به همت گروه راهی به سوی مهربانی از کشور استرالیا به امام جمعه شهرستان هیرمند اهدا شده است.

وی گفت: زمین این مدرسه نیز توسط خیر بومی روستا، عباسعلی شیخ به آموزش و پرورش شهرستان اهدا شده است.

گفتنی است سیستان و بلوچستان با پایین‌ترین میزان سرانه فضای آموزشی در کشور با رشد هفت برابری جمعیت دانش آموزی برای رسیدن به استاندارد کشوری نیازمند احداث 11 هزار کلاس درس است.

کمترین سرانه فضای آموزشی در کشور با 3.3 متر مربع به سیستان و بلوچستان تعلق دارد. استان پهناوری که به دلیل پراکندگی روستاها و مناطق شهری و همچنین نبود زیرساخت‌های اصلی مانند جاده در برخی نقاط صعب العبور بسیاری از دانش آموزان آن به مدرسه دسترسی ندارند و به همین دلیل بیشترین آمار بازماندگان از تحصیل کشور نیز به همین استان تعلق دارد.

به دلیل وجود همین موانع در سال های اخیر حضور و فعالیت خیران مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان به نهضتی ادامه دار تبدیل شد به طوری که به گفته مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان آورده خیران برای ساخت فضاهای آموزشی در سیستان و بلوچستان از سال ۹۵ تا ۹۸ افزایشی ۶۶۰ برابری داشته است اما عمق محرومیت در این استان آنقدر زیاد است که دانش آموزان سیستان و بلوچستانی برای رسیدن به استاندارد سرانه فضای آموزشی به ایجاد 11 هزار کلاس دیگر نیاز دارند. از طرفی رشد هفت برابری دانش آموزان این استان نیز سبب شده تا این نیاز بیش از پیش احساس شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار