پیش نشست کنفرانس بین‌المللی «نقش معرفت دینی در علوم انسانی»

تهران (پانا) - چهارمین پیش نشست از اولین کنفرانس مجازی بین‌المللی «نقش معرفت دینی در علوم انسانی؛ از گفتگو تا تأسیس علوم دینی»با همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تحت عنوان «مناسبات علم دینی و برنامه درسی آموزش و پرورش» برگزار می‌شود.​

کد مطلب: ۱۱۲۶۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
پیش نشست کنفرانس بین‌المللی «نقش معرفت دینی در علوم انسانی»

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نخستین کنفرانس مجازی بین‌المللی «نقش معرفت دینی در علوم انسانی؛ از گفتگو تا تأسیس علوم دینی» از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و با همکاری مراکز علمی و پژوهشی و حضور اندیشمندانی از کشورهای مختلف جهان برگزار خواهد شد.

در این پیش نشست حسن ملکی استاد دانشگاه علامه طباطبایی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حمید پارسانیا دانشیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و محمد فتحعلی خانی استادیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، روز یکشنبه 13 مهرماه 1399 ساعت 10 الی 12 به ارائه دیدگاه در زمینه مناسبات علم دینی و برنامه درسی می پردازند. دبیر این نشست حجت الاسلام رضا ملائی است.​

علاقه‌مندان می توانند از طریق پیوند Meet.oerp.ir در این پیش نشست شرکت کنند.

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به منظور توسعه علم دینی، جذب توانمندی های داخلی و خارجی در زمینه علم دینی، ایجاد فرصت گفتگو و تعامل بین اندیشمندان مختلف در حوزه روابط علم و دین و اشاعه علم دینی در حوزه علوم انسانی و با همکاری نهادها و سازمان های مختلف اقدام به برگزاری این کنفرانس کرده است.

نقش معرفت دینی در پارادایم‌های علوم انسانی (معرفت‌شناسی، هستی‌شناسی، انسان‌شناسی، ارزش‌شناسی، روش‌شناسی)؛ معرفت دینی و رشته‌های مختلف علوم انسانی (علوم انسانی محض و علوم انسانی کاربردی)؛ وضعیت شناسی مطالعات دین و علوم انسانی، مطالعات دین و علوم انسانی در ایران، مطالعات دین و علوم انسانی در جهان؛ معنویت دینی و علوم انسانی؛ محورهای اساسی این کنفرانس هستند.

حجت الاسلام علی محمد حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان رئیس و ابوالفضل گایینی به عنوان دبیر کنفرانس مجازی بین‌المللی «نقش معرفت دینی در علوم انسانی؛ از گفت‌وگو تا تأسیس علم دینی، فعالیت خواهند داشت.

علاقه‌مندان می‌توانندجهت کسب اطلاعات بیشتراز طریق ایمیل rhc@rihu.ac.ir در ارتباط بوده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02532111204 تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار