9 پروژه ملی حوزه گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره برداری می رسد

یاسوج (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمدعنوان کرد ۹ طرح ملی گردشگری تا پایان دولت دوازدهم در این استان به بهره برداری می رسد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
9 پروژه ملی حوزه گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره برداری می رسد

مجید صفایی عصر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته گردشگری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته گردشگری به نام گردشگری و توسعه روستایی نامگذاری شده است و هدف از این نامگذاری جلوگیری از مهاجرت‌ روستا به شهر و توسعه اشتغال گردشگر محور در روستاها است.

صفایی گفت: روستای دهنو یکی از بهترین مناطق گردشگری شهرستان بویراحمد است که طرح های بزرگی در آن به بهره برداری می‌رسد.

او با اشاره به اینکه یک مملکت زمانی پویا است که اصحاب رسانه جلودار مسؤلین باشند گفت: مجموعه میراث فرهنگی استان روحیه تعامل پذیری با خبرنگاران دارند زیرا نقش رسانه ها در توسعه گردشگری بسیار مهم است.

صفایی بیان کرد: در بین دستگاه‌ها اجرایی استان ۳۰ پروژه در سال جهش تولید به تایید کمیته برنامه ریزی استان رسیده که 9 پروژه آن مربوط به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان افزود: 103 میلیارد تومان اعتبار برای بخش گردشگری و زیرساخت آن اختصاص داده شده است.

صفایی با بیان این طرح ها تا پایان دولت به بهره ‌برداری می‌رسد اظهار کرد: موزه یاسوج و تله کابین یاسوج و پارک آبی یاسوج و مجتمع تفریحی و ورزشی باقری از جمله آن‌هاست.

او از ثبت دو روستای الگن و المور در حوزه بوم گردی خبر داد و گفت: توزیع اعتبار مناسبی با محوریت شهرستان‌ها خواهیم داشت.

صفایی افزود: پروژه گردشگری موگرمون لنده یکی از پروژه‌های مهم جهش تولید در استان است و این نخستین پروژه سرمایه گذاری جهش تولید در استان بوده که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

او با بیان اینکه استان ما در حوزه گردشگری در کشور مطرح است گفت: در هیچ شهرستانی نیست که پروژه گردشگری نداشته باشیم، همه شهرستانها درگیر کار گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: دو شهرستان دنا حوزه سادات محمودی و حوزه گچساران نیز بید زرد ،سربیشه و باباکلان پایلوت صنایع دستی هستند ، بهترین حوزه اشتغال زودبازده صنایع دستی است‌.

صفایی اظهار کرد: برنامه های برای دعوت آژانس‌های گردشگری مطرح کشور جهت معرفی تمام ظرفیت‌های استان داریم.

او افزود: در بخش‌های میراث فرهنگی، ۲۵۰۰ اثر تاریخی در استان داریم که ۷۷۰ اثر به ثبت رسیده است و برای ثبت چندین اثر دیگر برنامه ریزی های انجام گرفته است.

صفایی از ردیف دار شدن آثار بلاد شاپور با ظرفیت ملی خبر داد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای حفظ، مرمت و نگهداری این بافت تخصیص داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار