معاونت‌ سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

317 نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی استان اصفهان در آزمون استخدامی پذیرفته شده اند

اصفهان ( پانا) - نرخ باسوادی استان اصفهان در گروه سنی 6 سال و بالاتر2 /91 درصد و در گروه سنی 10 تا 49 سال که مخاطب اصلی در حوزه سوادآموزی هستند 97/7 درصد است. برنامه معاونت سوادآموزی در راستای پوشش کامل سواد در استان علاوه بر طرح‌های انسداد مبادی بی‌سوادی همه ساله پوشش تعدادی از بزرگسالان در گروه سنی 10 تا 49 سال است که در سال 99 هدف گذاری در استان در سواد آموزی 3286 نفر و در انتقال 3175 نفر و در تحکیم 2500 نفر و جمعا 8961 نفر بوده است.

کد مطلب: ۱۱۲۶۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
317 نفر  از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی  استان اصفهان در آزمون استخدامی پذیرفته شده اند

محمد اسماعیل زاده، معاون سوادآموزی اداره ‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت و گو با پانا گفت: از سال ۹۲ تاکنون طرح‌های بسیاری از جمله برگزاری مسابقات کتابخوانی، پرسش مهر رئیس‌جمهوری، حلقه‌های کتابخوانی، خواندن با خانواده و نماز کلید بهشت به‌ منظور علاقه مندی و توسعه آموخته‌های سوادآموزان اجرا شده است.
وی به حضور ۲۴ هزار و ۱۹۰ نفر از سوادآموزان استان در طرح مسابقات کتابخوانی و پرسش مهر رئیس‌جمهوری اشاره کرد و طرح حلقه‌های کتاب و کتابخوانی را از دیگر اقدامات دولت به‌منظور تثبیت و تحکیم سواد و ارتقای آگاهی‌های عمومی سوادآموزان برشمرد و گفت: از سال ۹۵ تاکنون ۲۴۲ حلقه کتاب و کتابخوانی بین سوادآموزان استان تشکیل شده است.
وی به طرح خواندن با خانواده نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز به منظور تکرار آموخته‌ها در کانون خانواده و دانش‌افزایی سوادآموزان در سال های اخیر اجرا شده است. مراکز یادگیری محلی به همین منظور ایجاد شدند این مراکز با هدف حرفه آموزی، مهارت آموزی، تقویت مهارت‌های اجتماعی، تقویت حقوق شهروندی فعال هستند. در واقع این پایگاه‌ها در جهت رشد و ارتقای سوادآموزان تشکیل شده است و در حال حاضر 16 مرکز یادگیری محلی در شهرستان‌های فریدون‌شهر، فلاورجان، سمیرم، دهاقان، شهرضا، ناحیه سه و چهار اصفهان، جرقویه سفلی، مبارکه، خمینی شهر و نجف آباد در حال ارائه خدمات به سوادآموزان هستند. در تعدادی از شهرستان‌ها مثل دهاقان بیش از یک مرکز یادگیری محلی وجود دارد.
وی تصریح کرد: به منظور تقویت و تعمیق فرهنگ صحیح خوانی نماز ویژه سواد آموزان در سال جاری با مشارکت ستاد اقامه نماز طرح نماز کلید بهشت با هدف تحت پوشش قراردادن 3210 نفر از حجم ابلاغی در استان برگزار می شود. محتوای آموزشی این طرح کتاب نماز کلید بهشت است.
روش اجرا به این ترتیب است که هر روز به مدت 10 دقیقه نسبت به اموزش طرح اقدام می‌شود، به نحوی که برای سوادآموز 20 جلسه آموزش مجموعا 200 دقیقه آموزش صحیح خوانی نماز اختصاص داده شود.
وی افزود: تحت پوشش بردن حجم ابلاغی، اجرای فعالیت های مکمل، آموزش و توانمندسازی نیرو ها، همکاری با دستگاهها و تفاهم نامه ها، جاری کردن کلاس و مهارت در مراکز یادگیری محلی، تولید محتوی الکترونیکی، اجرای طرح شناسایی اولیای بی‌سواد، پیگیری اجرای کلاس به صورت حضوری و نیمه حضوری، پیگیری و نظارت بر تشکیل کمیته بهبود کیفیت و ستاد امتحانات و برگزاری جلسات مربوطه و ابلاغ اعضا طبق شیوه نامه های مربوطه (استان و شهرستان)، نظارت بر برگزاری امتحانات و تشکیل حوزه‌های امتحانی، برگزاری دوره‌های آموزشی سامانه و تحت وب شدن سامانه برای همکاران نواحی و مناطق، برگزاری جلسات کارگروه واگذاری های استان،نظارت بر پرداخت حق الزحمه آموزش دهندگان استان و بیمه آنها از اهم فعالیت های شاخص استان در سال جدید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار