دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: از قطره قطره خون تو، قاسم سلیمانی‌هایی خواهد جوشید

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: از قطره قطره خون تو، قاسم سلیمانی‌هایی خواهد جوشید

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم معصومه رحمانی گرمارودی دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان قزوین خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« از دور دست‌ها موج جمعیت به چشم می‌خورد. خیل جمعیت غم‌ها را شانه به شانه، دل به دل می‌برد! می‌برد به کربلا جایی که سید‌الشهدا(ع) تنها ماند، تنهای تنها، نه ابوالفضلی(ع) بود نه قاسمی که دوباره از حرم خواهرت در شام دفاع کند. نه سری مانده بود و نه دستی که دوباره بر سر بچه‌های شهدای مدافع حرم بکشد؛ که غم از دست دادن پدرانشان را بر دشت کربلا بنویسند تا آن را به یاد زمان بسپارند تا تاریخ بنویسد، دشمنان ما چه کردند با قاسم‌ها که نه دگر دستی مانده و نه سودای عشقی. این همه فروتنی و مهربانی را کجای قلبم بنویسم که آن هم برای این همه مهربانی جایی ندارد. به راستی که عنوان سردار دل‌ها شایسته‌ی توست.

آنها چگونه توانستند سردار دل‌ها را در نیمه شب به شهادت برسانند. حتی آسمان هم از این همه درد سکوت کرده بود تا آسمانی شدنت را نظاره‌گر باشد.

از قطره قطره خون تو، قاسم سلیمانی‌هایی خواهد جوشید که کابوس ترسناک دشمن خواهد بود. دشمنی که از هیچ کینه‌ای و ستمی از ما فروگذار نبوده و نخواهد بود.

یزیدیان زمان بدانید، انتقامی سخت در انتظارتان خواهد بود، انتقامی که یک جهان منتقمش خواهد بود.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار