معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

دانشجو معلمان دوره کارورزی را در شهرستان یا منطقه خودشان می گذرانند

کرمان(پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی در شورای راهبری کارورزی دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت دانشجو معلمان دوره کارورزی را در شهرستان یا منطقه خودشان می گذرانند.

کد مطلب: ۱۱۲۶۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
دانشجو معلمان دوره کارورزی را در شهرستان یا منطقه خودشان می گذرانند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، حسین براهویی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و پیگیری آموزش در دانشگاه فرهنگیان از طریق مجازی دانشجو معلمان دوره کارورزی را در مدارس شهرستان محل سکونت خود می گذرانند.

وی با بیان این که تعلیم و تربیت مشابه تمامی پدیده های دنیوی دستخوش تغییر است، خاطر نشان کرد: توانمند سازی معلمان متناسب با تغییرات و فناوری نوین ضرورتی انکار ناپذیر در راستای ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان، تصور صحیح از حرفه معلمی را مهمترین هدف از برگزاری دوره کارورزی دانست و بر تشکیل کارگروه برگزاری دوره کارورزی در آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان تاکید کرد.

براهویی در خصوص دوره کارورزی دانشجو معلمان، توضیح داد: با توجه به هماهنگی صورت گرفته، این دانشجویان در سامانه شاد مربوط به پنل دانشجویان عضو شده و ارتباط موثری با معلمان راهنما در مدارس گرفته‌اند و مسائلی مانند رفع اشکال، حل مسئله و دیگر نیازهای آموزشی درس کارورزی تا حدودی مرتفع شده است.

وی درباره تعیین مدرسه مربوط به کارورزی ورودی‌های ۹۶ و ۹۷ ادامه داد: دانشجویان بومی استان کرمان که در دیگر استان‌ها مشغول به تحصیل بوده و یا دانشجویانی که از دیگر استان‌ها در دانشگاه فرهنگیان استان کرمان در حال تحصیل هستند، طبق دستور ابلاغ‌شده و مکاتبات با آموزش و پرورش، دوره‌های کارورزی خود را بایستی در منطقه و محله محل سکونت خود بگذرانند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش و پرورش استان کرمان، با بیان این که معلمان در صدر اعتماد اجتماعی مردم هستند، گفت: اهمیت حرفه معلمی و جلوه های ویژه معلمی باید در وجود دانشجو معلمان نهادینه شود.

براهویی گفت: کارورزی محور کار و فعالیت است و ارزش های حاکم بر معلمی باید برای دانشجو معلمان تبیین و تعریف شود، معلمان بایستی فراتر از نگرانی و دغدغه تنگناهای معیشتی دغدغه دانش آموز، روش های برتر تدریس و فناوری اطلاعات و... را داشته باشند.

وی افزود: دانشجو معلمان مهمانان ما هستند که باید علاقه داشته باشند و با اکراه معلمی را انتخاب نکرده باشند تا معلمانی واجد شایستگی های بارز معلمی شوند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که از رهگذر اجرای کارزوری نه تنها آسیبی متوجه دستگاه نشود که باعث پیشرفت هم شود، همه فعالیت ها بایستی بر مبنای سنجش مزیت باشد و زمانی فعالیتی موثر است که میزان مزیت بیشتری برای سیستم داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار