مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی :

آموزش و پرورش آذربایجان غربی در سال 99 موفقیتهای متعددی کسب کرده است

ارومیه(پانا) -به گفته مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ، آموزش و پرورش آذربایجان غربی در سال 99 موفقیتهای متعددی را در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی کسب کرده است.

کد مطلب: ۱۱۲۶۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش آذربایجان غربی در سال 99 موفقیتهای متعددی کسب کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، نهمین نشست شورای معاونان عام اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

«ابراهیم محمدی» مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: استان آذربایجان غربی، استان رنگین کمان اقوام بوده و یک دهم مرزهای کشور را داراست.

وی خاطرنشان کرد: امسال در استان آذربایجان غربی، بالغ بر ۶۲۵ هزار دانش‌آموز در ۵۰۸۳ مدرسه استان مشغول تحصیل هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: 15 شهریور همزمان با سراسر کشور، زنگ آغاز سال‌تحصیلی جدید در استان آذربایجان غربی نواخته شد و مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشت.

این مقام مسئول ادامه داد: ساماندهی نیروی انسانی برای مهر ۹۹، از دی ماه ۹۸ آغاز شد که در نتیجه آن، مشکل کمبود نیروی انسانی رفع شد.

محمدی گفت: امسال سال پربرکتی برای استان آذربایجان غربی بود، چرا که دو نفر از دانش آموزان استان، موفق به کسب رتبه های نخست و پنجم کنکور سراسری شدند.

وی بیان کرد: شورای آموزش و پرورش استان در اجرای مواد مالی قانون شوراهای آموزش و پرورش و درآمدهای اختصاصی استان رتبه برتر کشوری را کسب کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش استان در جشنواره شهید رجائی برای سه سال متوالی در گروه فرهنگی و علمی رتبه اول را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه ۵۳ مرکز یادگیری محلی سواد آموزی در سراسر استان ایجاد و فعال شده است؛ افزود: آذربایجان غربی با وجود آمار بالای بی سوادی در استان، از نظر پوشش سهمیه ابلاغی سواد آموزی رتبه اول کشور را داراست.

محمدی بیان کرد: کسب ۷۷ رتبه برتر کشوری حاصل تلاش دانش آموزان استان در مسابقات مختلف علمی، هنری و ورزشی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: استان آذربایجان غریی با رشد ۲۱درصدی در جذب دوره پیش دبستانی، رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار