برگزاری همایش دبیران تربیت بدنی منطقه ۱۲

تهران (پانا) - محمد پسندیده، کارشناس مسئول تربیت بدنی منطقه12در جلسه دبیران تربیت بدنی از پروژه کوچ و دستور العمل و نحوه اجرا کلاس های تربیت بدنی و ارزشیابی این درس سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۲۶۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش دبیران تربیت بدنی منطقه ۱۲

محمد پسندیده، کارشناس مسئول تربیت بدنی منطقه ۱۲ گفت: با توجه به وضعیت کنونی و شرایط سخت برگزاری جلسات حضوری و باتوجه به حضور دبیران تربیت بدنی در مدارس و اهمیت درس تربیت بدنی برای دانش آموزان لازم بود، که این جلسه در دو تایم مختلف با توجه به فاصله گذاری های اجتماعی و رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شود.

پسندیده افزود: پیامد و اثار عدم تحرک در دانش آموزان در سالهای آتی زیان بار است. بنابراین همکاران تربیت بدنی باید بتوانند تا حدودی با برنامه ریزی دقیق و خلاقیت های خود از عواقب این پیامدهای زیان بار بکاهند.
وی تصریح کرد: پروژه کوچ یک طرح ملی و سراسری است که مربوط به دانش آموزان سراسر کشور است و از ایجاد ستاد در مدرسه و اعضای ستاد پروژه کوچ صحبت کرد.

وی در مورد نقش دبیر تربیت بدنی در این ستاد و اهمیت این پروژه خبرداد و افزود: فرم ها و چگونگی تشخیص و ارجاع دانش اموزان مورد نظر به مراکز بهداشتی در زمینه کنترل چاقی مشخص شده است.

وی اضافه کرد: برای دبیران تربیت بدنی، در مورد دستور العمل ورزشی و اجرا درس تربیت بدنی دانش آموزان ابتدایی و متوسطه، فایل های پی دی اف و کتاب های مورد نیاز برای مطالعه دقیق همکاران در این زمینه تهیه و ارسال شده است.

وی در مورد ارزشیابی درس تربیت بدنی و کلاسهای مجازی دانش آموزان سخن گفت و افزود: درس تربیت بدنی تا به حال به صورت عملی برگزار شده بود. بعد از بحران ایجاد شده در جامعه مجبور به برگزاری کلاس های مجازی در شبکه های مختلف مجازی شدیم. در مورد برگزاری کلاس های تربیت بدنی در شبکه شاد و برنامه ریزی دبیران در درس تربیت بدنی باید بیشتر توجه کرد.
وی افزود: سال گذشته با مشکلات این درس و ارزشیابی دانش آموزان به صورت مجازی روبرو شدیم. امسال با توجه به این مسایل باید بیشتر دقت کنیم.

پسندیده با اشاره به تولید محتوای ورزشی و استفاده از فیلم های موجود در زمینه درس تربیت بدنی در شبکه شاد، گفت: دبیران تربیت بدنی بر اساس دستورالعمل ارسالی از وزارتخانه به صورت هماهنگ عمل کنند.

پسندیده در اخر افزود: از ایجاد استرس به خصوص در مورد دانش آموزان پایه دوازدهم و پایه های نهم تا حد امکان و با روش های خلاقانه کاسته شود.

وی در مورد چگونگی برگزاری کلاس ها و ازمون ورزش های انفرادی و گروهی و همچنین در مورد توجیه والدین و اهمیت درس تربیت بدنی برای فرزندانشان و همکاری خانواده و دبیر تربیت بدنی برای موفقیت دراین درس سخن گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار