پیام استاندار زنجان به مناسبت 27 سپتامبر روز جهانی گردشگری

زنجان (پانا) - استاندار زنجان به مناسبت روز جهانی گردشگری پیامی منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پیام استاندار زنجان به مناسبت 27 سپتامبر روز جهانی گردشگری

در پیام استاندار زنجان به مناسبت 27 سپتامبر روز جهانی گردشگری آمده است؛

روز جهانی گردشگری، نقش مهمی در حفظ و ارتقاء میراث فرهنگی جهان ایفا می‌کند. گردشگری به‌عنوان یک ابَر صنعت در تمامی کشورها و جوامع بین‌المللی پذیرفته‌شده است؛ زیرا تأثیر آن در اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و حتی سیاست کشورها غیرقابل‌انکار می‌باشد.
با توجه به شعار روز جهانی جهانگردی در سال ۲۰۲۰ که "جهانگردی و توسعه روستایی " انتخاب شده، این روز فرصت منحصربه‌فردی را برای بالابردن آگاهی و بهره‌مندی از مشارکت واقعی و بالقوه ذینفعان گردشگری به‌ویژه ساکنان بومی و محلی مناطق روستایی در مشارکت و برنامه‌ریزی توسعه پایدار گردشگری فراهم می‌آورد.
در شرایطی که بیماری کرونا معیشت و آرامش سنتی بیشتر نواحی شهری و روستایی را با رکود مواجه کرده، متنوع سازی اقتصاد نواحی روستایی از طریق گسترش انواع فعالیت‌ها از جمله توسعه هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده گردشگری می‌تواند با ایجاد روندهای مثبت در ابعاد مختلف، زمینه بازساخت مطلوب نواحی روستایی در جهت توسعه پایدار را فراهم سازد.
برای بسیاری از جوامع روستایی، گردشگری به معنای فرصت است. ایجاد شغل و توانمندسازی اقتصادی برای زنان، جوانان و همچنین ساکنان بومی و محلی فراهم می‌کند. گردشگری به جوامع روستایی محافظت و ارتقاء محیط طبیعی، فرهنگ و صیانت از میراث خود را می‌آموزد و با این کار به گردشگران این امکان داده می‌شود از تجربیات بی‌نظیر خود لذت ببرند.
لذا در استان زنجان که از زیبایی‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی بویژه در مناطق روستایی برخوردار است، تلاش می شود تا به توانمندی‌ها و جاذبه‌های متنوع و بی‌نظیر گردشگری مناطق روستایی توجه شود.
فرارسیدن روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری را به تمامی فعالان صنعت گردشگری کشور به‌ویژه خانواده بزرگ و فرهیخته گردشگری زنجان تبریک عرض نمایم و امیدوارم با برچیده شدن کرونا شاهد بازگشت بهار به صنعت گردشگری کشور و استان زرخیز و زیبای زنجان باشیم.

فتح‌اله حقیقی
استاندار زنجان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار