دانش آموزان باید از زندگی شهدا دفاع مقدس درس بگیرند

کاشمر(پانا)- مدیر آموزش و پرورش کاشمرعنوان کرد دانش آموزان باید از زندگی شهدای دفاع مقدس درس بگیرند.

کد مطلب: ۱۱۲۶۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان باید از زندگی شهدا دفاع مقدس درس بگیرند

علی طاهریان مدیر آموزش و پرورش کاشمر در گفت و گو با پانا ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: بزرگترین درس به خصوص در این زمان آموختن ایثار، شهادت و جوانمردی از شهیدان بزرگوار کشور عزیزمان است. همچنین نتایج جنگ تحمیلی سرمایه بسیار بزرگی در فرهنگ و پیشه ملت ما به وجود آورده است که می توانیم با هدف گرفتن هشت سال دفاع مقدس درس های زیادی را بیاموزیم.

وی تاکید کرد: دانش آموزان نیز باید با در نظر گرفتن این موارد تاریخ و حوادث این سال های پر از مشقت و سختی را مطالعه کنند و بر ما واجب است که رسم زندگی مردمان قبل از خودمان را بررسی کنیم که چطور بوده است.

طاهریان خاطرنشان کرد: ماندگارترین شهید در ذهن من سردارشهید قاسم سلیمانی است، چون کارهایی که این مرد بزرگ برای اسلام انجام داده است به هیچ عنوان از یاد نخواهد رفت.

مدیر آموزش و پرورش گفت: یک فرد بسیجی باید همیشه آماده و هوشیار باشد و تنها بسیجی موفق خواهد بود که در همه صحنه های علم، نظم و عبادت آمادگی لازم را داشته باشد.

وی با یادآوری خاطره‌ای گفت: فصل زمستان بود و هوا بسیار سرد و بخبندان، آنقدر صبح ها سرد بود که پله های خانه یمان یخ می زد که امکان نداشت بتوانیم به مدرسه برویم و پدرم نیز برای دفاع از دیار خویش به جبهه اعزام شد و ما هم نمی توانستیم از رفتن به مدرسه صرف نظر کنیم. پیرمردی در همسایگی ما سکونت می کرد که بسیار فردی مذهبی بود، اما به‌دلیل ناتوانی جسمی نمی توانست به خط مقدم برود، به همین دلیل هر روز صبح با استفاده از آب داغ و آفتابه، یخ های پله هایمان را آب می کرد تا ما بتوانیم راهی مدرسه بشویم. این مرد به نیت اینکه پدرم در جبهه بود می گفت: این خدمتی است به رزمندگان اسلام.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار