شهردار ساری: آتش‌نشانی‌ها نیاز به تجهیزات و امکانات به‌روز دارند

ساری (پانا) - شهردار ساری تأکید کرد که  آتش‌نشانان ما تا پای جان در کنار مردم هستند و در تمامی حوادث روی آنان حساب می ‌کنیم، با وجودکمبودها و به روز نبودن ماشین‌آلات و تجهیزات، همکاران ما در حال خدمت به مردم هستند.

کد مطلب: ۱۱۲۶۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
شهردار ساری: آتش‌نشانی‌ها نیاز به تجهیزات و امکانات به‌روز دارند

عباس رجبی شهردار ساری در آیین بزرگداشت روز آتش‌نشان که امروز در ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ساری برگزار شد، گفت: «7مهر در تاریخ کشور ما به عنوان روز آتش‌نشان نامگذاری شده است. در سال 53، اولین ایستگاه آتش‌نشانی ساری در همین مکانی که ما الان در آن حاضر هستیم احداث شد. امروز آتش‌نشانی ساری با حمایت‌های دولت‌های مختلف و مجموعه‌های شورایی به حدی از بلوغ رسیده که می‌تواند بسیاری از عملیات‌ها و حوادثی را که در سطح استان اتفاق می‌افتد، پیشگیری کرده و یا به موقع در محل حادثه حضور پیدا کند.»

رجبی با بیان اینکه در آتش‌نشانی ساری در طول سال، حدود 3200 مورد عملیات اطفای حریق رخ می‌دهد، ادامه داد: «در سال گذشته، در شهرستان ساری، 33 فوتی و حدود 400 مصدوم در حریق و حوادث ثبت شده است.»

به گفته شهردار ساری، آتش‌نشانی این شهر در حوادث بیرون شهری و روستاها نیز آتش‌نشانان حدود 600 مورد عملیات ثبت کردند و جان هم‌وطنانشان را نجات دادند.

او گفت: «در سال گذشته، حدود 5 میلیارد تومان، که اگر با دلار امروز حساب کنیم، شاید 20 میلیارد تومان جدیدترین تجهیزاتی مورد نیاز برای استفاده و امداد و نجات در اختیار آتش‌نشانی ساری قرار گرفته است. در همین عملیات‌ها در چند ماه گذشته سه نفر از همکاران ما مصدوم شدند که یکی از آن‌ها هنوز طول درمان را می‌گذراند.»

رجبی با سپاسگزاری از توجه استاندار مازندران و کمک‌های این مجموعه نسبت به شهرداری گفت: «با کمک استاندار و حمایت‌هایشان شاید بالغ بر چندصد میلیارد تومان از دولت دریافتی داشته‌ایم.»

شهردار ساری امکان پرداخت بدهی‌های امروز را در گرو اعتبارات دولتی دانست و ادامه داد: «با حمایت استاندار محترم برای کارخانه زباله‌سوز حدود 300 میلیارد تومان دریافت کردیم؛ در واقع حدود 100 میلیارد دریافت کردیم و برای 200 میلیارد باقی‌مانده قول مساعد دادند با صورت وضعیت‎‌های مختلف پرداخت شود.»

رجبی از استاندار خواست که برای به روز رسانی امکانات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی کمک کند و گفت: «بسیاری از ماشین‌آلات مربوط به سال‌های گذشته است. قیمت یک نردبان آتش‌نشانی حدود 20 میلیارد تومان است. برخی ماشن‌های دیگر که در این‌جا وجود دارد شاید متعلق به 10 یا 20 سال گذشته است. امروز ما برای این‌که سریع به محل حادثه برسیم به سه دقیقه زمان نیاز داریم اما با این ماشین‌ها و امکانات واقعاً همکاران ما دارند تلاش می‌کنند.»

شهردار ساری تأکید کرد که من به نمایندگی از همه آتش‌نشانانی که این‌جا حضور دارند اعلام می‌کنم که ما تا پای جان در کنار مردم هستیم. در تمامی حوادث روی آتش‌نشانان ما حساب کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار