مدیردانش آموزی استان کردستان خبرداد:

نشست ستاد اجرایی شاهد استان برگزار شد

سنندج(پانا)-با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، ششمین نشست ستاد اجرای شاهدوایثارگران استان در سال 99 برگزار شد

کد مطلب: ۱۱۲۶۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان این نشست ، صبح امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونین اداره کل، رییس اداره امور شاهد و ایثارگران و کارشناس مسئول اداره آموزش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، از ایثارگری های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد و گفت: سربلندی و امنیت امروز ایران اسلامی مدیون رشادت و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران است .

وی آموزش حضوری بدون اجبار و الزام دانش آموزان را اولویت استان دانست و با تاکید بر ترغیب و تشویق دانش آموزان برای بهره گیری از ظرفیت آموزش حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری، اظهار کرد : مدارس شاهد استان نیز همانند سایر مدارس بر اساس برنامه آموزشی برای ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به دانش آموزان فعالیت می کنند .

صلاح الدین مفیدی رییس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان نیز در این نشست دفاع مقدس را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ومنبع ظهور و بروز انقلاب اسلامی دانست و گفت: ستاد های اجرایی شاهد و ایثارگران ومدارس شاهد ، نمونه های بارز و مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند .

وی گزارشی از ثبت نام دانش آموزان ورودی در مدارس شاهد در سال تحصیلی جدید ارائه و گفت: در مجموع تعداد 3570دانش آموز ورودی ( پایه های اول ابتدایی ، هفتم و دهم متوسطه ) در 53 مدرسه شاهد استان ثبت نام کرده اند .

مفیدی هم چنین گزارشی از بازگشایی مدارس شاهد استان در سال تحصیلی 400-1399 ارائه و اظهار داشت : مدارس شاهد با رعایت مطلوب پروتکل های بهداشتی و تهیه و خرید اقلام مورد نیاز و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بر اساس برنامه های مصوب هفتگی به فعالیت آموزشی و پرورشی مشغول بوده و ساعات مکمل وتقویتی این مدارس نیز در برنامه هفتگی پیش بینی و کلاس ها به صورت حضوری و مجازی در حال پیگیری است .

رییس اداره شاهد و ایثارگران استان از برگزاری طرح ملی لاله های روشن در سال تحصیلی جدید خبر داد و با بیان اینکه شیوه نامه وزارتی طرح به واحد های اداری و آموزشی استان ابلاغ شده است، گفت: استان کردستان 486 شهید دانش آموز و 56 شهید فرهنگی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و به همین مناسبت و به روال سال های گذشته یادواره شهدای دانش آموز برگزار می شود .

وی افزود : در اجرای این برنامه، برگزاری یاد واره شهدای دانش آموز از 5 آذر ماه در مدارس استان آغاز و تا 22اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا ادامه خواهد داشت و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی ازماموریت های مهم و یکی از فعالیت های اصلی مدارس شاهد برگزاری یادواره های شهدای دانش آموزی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار