پرباران ترین سال زراعی سیستان و بلوچستان در 12 سال اخیر رقم خورد

زاهدان (پانا) - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد در حالی پرونده سال زراعی 99-1398 با پایان تابستان بسته شد که سیستان و بلوچستان با مجموع 190.5 میلی متر بارش، پرباران ترین سال در 12 سال اخیر خود را تجربه کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
پرباران ترین سال زراعی سیستان و بلوچستان در 12 سال اخیر رقم خورد

محسن حیدری در گفت وگو با پانا اظهار کرد: رکوردشکنی بارش های سیستان و بلوچستان تنها به 12 سال اخیر بر نمی گردد، زیرا بارندگی های سال زراعی 99-1398 در زمره پربارش ترین های 54 سال اخیر استان نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: از سال 1345 تاکنون تنها 7 سال ارتفاع بارش های استان به بیش از 190 میلی متر رسیده است که یکی از آن ها مربوط به سال زراعی گذشته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با وجود بارش های قابل توجه در استان، هنوز بیش از 95 درصد از مساحت استان درگیر درجات مختلفی از خشکسالی است.

حیدری اضافه کرد: دلیل ادامه خشکسالی در سیستان و بلوچستان کم بارشی انباشته ای است که محصول سال های گذشته است و سبب شده تا استان علاوه بر خشکسالی هواشناسی، با انواع خشکسالی های کشاورزی، هیدرولوژی و اقتصادی-اجتماعی نیز درگیر شود.

وی در بخش دیگری به پیش بینی بلند مدت بارش سیستان و بلوچستان در ماه های آینده اشاره کرد و گفت: بررسی شاخص های دور پیوند نشان می دهد که برخلاف امسال و سال گذشته بارش‌های پاییز و زمستان در سیستان و بلوچستان کمتر از نرمال خواهد بود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان افزود: انتظار می رود بارش‌های سال زراعی جدید در پاییز با تاخیر آغاز شود و میزان آن ها نیز کمتر از نرمال باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار