در شش ماه اخیر؛

13 محکوم به قصاص در مازندران از اعدام رهایی یافتند

ساری (پانا) - رییس کل دادگستری استان مازندران اعلام کرد که در 6 ماهه نخست سال جاری ، باتلاش، رایزنی و پیگیری های دستگاه قضایی استان به‌ویژه اعضای شورای حل اختلاف، با کسب رضایت اولیای دم 13 محکوم به قصاص از اعدام رهایی یافتند.

کد مطلب: ۱۱۲۵۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
13 محکوم به قصاص در مازندران از اعدام رهایی یافتند

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام والمسلمین اکبری اظهار کرد: سیاست دستگاه قضایی استان در دوره تحول ایجاب می کند تا پرونده های دارای زندانی و محکوم به قصاص بطور ویژه پیگیری شود، براین اساس باتلاش و پیگیری اعضای شورای حل اختلاف استان تعدادی محکوم به قصاص از اعدام رهایی یافتند که از این تعداد 7 فقره با رضایت بی قید و شرط و 6 فقره بصورت مشروط بوده است.

رییس کل دادگستری استان در ادامه افزود: در راستای سیاست های جدید قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان، صدور احکام مجازات جایگزین حبس در شش ماه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 64 درصد افزایش داشته است و مجازاتهای جایگزین حبس شامل دوره های مراقبتی و خدمات عمومی رایگان و جزای نقدی بوده است.

عالی ترین مقام قضائی استان، ضمن ابراز خرسندی از وضعیت ستاد دیه استان تصریح کرد: در سال جاری با هماهنگی ها و اهتمام دستگاه های ذیربط شاهد افزایش میزان آزادی مدجویان با کمک های ستاد دیه استان بوده ایم به گونه ای که کمک های ستاد دیه استان نسبت به شش ماه نخست سال گذشته 243 درصد افزایش داشته و بر این اساس تاکنون مبلغ 8 میلیارد ریال جمع آوری شد که با این مبلغ تعداد 39 نفر از زندانیان واجد شرایط آزاد شدند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری ضمن تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورالعمل های جدید ریاست معزز قوه قضاییه مبنی بر حبس زدایی در مورد زندانیان مهریه نیز گفت: در سال های اخیر با توجه به روند صعودی قیمت طلا و سکه شاهد افزایش میزان محکومان مالی (مهریه) بوده ایم و باید تلاش شود افراد به دلیل عدم ناتوانی در پرداخت مهریه بازداشت نشوند، بنابراین ضرورت دارد محکومین از ابزارهای قانونی از قبیل تقسیط و اعسار و... استفاده کنند تا چنانچه به این دلیل در حبس هستند، فوری آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: دادستان ها و قضات باید با بازدید مستمر از زندان ها نسبت به وضعیت مددجویان اشراف کامل داشته باشند و ضمن رفع مشکلات حقوقی و قضایی زندانیان، دادستانها به افرادی که شایستگی و استحقاق مرخصی را دارند، مساعدت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار