سیف: مشاوران کمک می کنند تا دانش آموز متناسب با استعداد و تیپ شخصیتی خود آگاهانه انتخاب رشته کند

تهران(پانا)-زهرا سیف، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه1 و کانون رضوان منطقه یک ازفعالیت پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در کانون رضوان با حضور مشاوران مجرب خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
سیف: مشاوران کمک می کنند تا دانش آموز متناسب با استعداد و تیپ شخصیتی خود  آگاهانه انتخاب رشته کند
زهرا سیف، مدیر سازمان دانش آموزی و کانون رضوان در گفتگو با پانا ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس گفت: پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در کانون رضوان همزمان با سایر پایگاه ها با حضور مشاوران مجرب، متخصص و با تجربه راه‌اندازی شده است که فعالیت خود را همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور ۹۹ آغاز کرده است و بسیار مورد استقبال قرار گرقت.
زهرا سیف در ادامه افزود: ارائه مشاوره فردی برای داوطلبان جهت اطمینان از سلامت آنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برطرف شدن مشکل داوطلب در انتخاب رشته و جلوگیری از سردرگمی داوطلبان از اهداف ایجاد این پایگاه است.
وی در ادامه با توجه به سخنان مشاوران ارشد آموزش و پرورش منطقه اظهار کرد: ممکن است داوطلبانی در پایه نهم و در جریان هدایت تحصیلی انتخاب رشته خوبی انجام نداده باشند که پایگاه های انتخاب رشته کنکور بهترین مکان و آخرین فرصت برای اصلاح این فرآیند محسوب می شود.
وی با اشاره به شعار پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری آموزش وپرورش، مبنی بر «ما مشاوره می دهیم تا شما متناسب با استعداد، تیپ شخصیتی خود، آگاهانه انتخاب رشته کنید» تاکید کرد: مشاوران در این پایگاه ها، انتخاب رشته نمی کنند بلکه به داوطلبان مشاوره می دهند تا آنان متناسب با استعداد و تیپ شخصیتی خود انتخاب آگاهانه و با دانش فراوان تصمیم گرفته و انتخاب رشته کنند.
سیف با بیان اینکه پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری مصوب دولتی است، که با هزینه اندک کمیته هدایت تحصیلی اداره کل شهر تهران به شهروندان تهرانی خدمت می کنند؛ تصریح کرد: آموزش و پرورش نگاه اقتصادی و درآمدی به پایگاه های انتخاب رشته کنکور ندارد، هدف در این پایگاه، آموزش، کمک و مشاوره به داوطلبان برای شناخت و آگاهی از رشته های مختلف تحصیلی است تا آنان بتوانند براساس متناسب با علاقه، توانایی، استعداد و تیپ شخصیتی خود انتخاب رشته کرده و به دانشگاه راه یابند.
وی با بیان اینکه مدت فعالیت این پایگاه تا پایان یافتن زمان انتخاب رشته از سوی سازمان سنجش خواهد بود، اضافه کرد: فعالیت این پایگاه هر روز از 9 صبح الی 16 عصر است. مدیر سازمان دانش آموزی وکانون رضوان منطقه یک، از داوطلبان انتخاب رشته کنکور سراسری خواست هنگام مراجعه به پایگاه انتخاب رشته، ضمن همراه داشتن ماسک و دستکش، پروتکل‌های بهداشتی را نیز به صورت کامل رعایت کنند.
لازم به ذکر است، کنکور سراسری ۱۳۹۹ با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب در روزهای ۲۹ مرداد تا اول شهریورماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور برگزار و نتیجه اولیه این آزمون در قالب کارنامه ۳۰ شهریور ماه اعلام شد. طبق اعلام سازمان سنجش زمان انتخاب رشته داوطلبان از روز چهارشنبه دوم مهر تا روز شنبه پنجم مهر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار