کاظمی خبر داد: بازمهندسی سازمان دانش‌‌آموزی در تمام حوزه‌ها و ابعاد

سازمان دانش‌آموزی می‌تواند و باید نقش اول را در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان ایفا کند/سازمان دانش‌آموزی بهترین بازو برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت تمام ساحتی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور به تشریح فعالیت‌های بسته تحولی سازمان دانش‌‌آموزی پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۲۵۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی خبر داد: بازمهندسی سازمان دانش‌‌آموزی در تمام حوزه‌ها و ابعاد

علیرضا کاظمی در نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان دانش‌آموزی که روز گذشته شنبه 5 مهرماه به صورت ویدئوکنفرانس در محل این سازمان برگزار شد در ابتدای صحبت‌های خود درباره بسته تحولی با عنوان هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی با بیان اینکه نباید هرگز فکر کنیم در زیست بوم جدید فعالیت‌های ما محدود می‌شود گفت: می‌توانیم با برنامه ریزی دقیق به راحتی با کمترین منابع و خلاقیت بالا، برنامه‌های تربیتی را توسعه و گسترش دهیم.

وی ادامه داد: اولین تغییر نگرش باید پیرامون این موضوع باشد اگر دانش‌آموز در فضای حضوری نیست، چگونه می‌توانیم ماموریت تربیتی خود را همچنان انجام دهیم؟

کاظمی افزود: در سازمان دانش‌آموزی کشور در تلاش هستیم زیرساخت‌ها و ریل‌های اصلی سازمان را تنظیم کنیم؛ تدوین و تصویب اساسنامه خبرگزاری پانا یکی از مهم ترین کارهای زیربنایی بود که انجام شد با تدوین این اساسنامه ماموریت و چارچوب فعالیت این خبرگزاری را تدوین کردیم، دستورالعمل‌های مورد نیاز در حوزه مالی نیز انجام شد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور عنوان کرد که اساسی‌ترین و زیربنایی ترین اقدامی که در طول ۲۱ سال گذشته سازمان رقم می‌خورد که می‌تواند جهت گیری و رویکردها را تحت تاثیر قرار دهد، بازمهندسی سازمان دانش‌‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در تمام حوزه‌ها و ابعاد است.

وی افزود: امسال برای اولین بار در ۲۵ بسته تحولی که وزارت آموزش و پرورش داشت، سازمان دانش‌‌آموزی و برنامه‌های آن مورد تایید قرار گرفت و ما مسئول تدوین این بسته شدیم. یکی از بهترین و جامع ترین بسته تحولی از ۲۵ بسته تحولی، بسته سازمان دانش‌‌آموزی با هدف ارتقای نقش اجتماعی دانش‌‌آموزان و هر دانش‌‌آموز یک نقش اجتماعی است.

به گزارش پانا کاظمی در این نشست گفت: معتقدیم که سازمان دانش‌آموزی می‌تواند و باید نقش اول را در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان ایفا کند و بهترین بازو برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت تمام ساحتی باشد.

وی عنوان کرد: در این بسته تحولی به دنبال ارتقای جایگاه، شان و منزلت سازمان در آموزش و پرورش بودیم لذا این بسته با امضای وزیر به مدیران کل استان‌ها ابلاغ شده است که اهمیت جایگاه ماموریت و روسای سازمان را می‌رساند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با عنوان نکاتی به روسای سازمان دانش‌آموزی استان‌ها، آنان را برای ارتقای فعالیت‌ها به هم افزایی و همبستگی با مدیران کل و معاونان ادارات کل استان‌ها توصیه کرد‌.

اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی نیز درباره این بسته گفت: برنامه سالانه سازمان براساس این بسته طراحی شده و در هیات امنا به تصویب رسیده است و لذا این بسته کاملا همسو با برنامه مصوب سال ۱۳۹۹ است و ما اکنون بر اجرای آن متمرکز شده‌ایم.

وی همچنین افزود: این بسته در ۳ حوزه پیشتازان، خبرگزاری پانا و مجلس دانش‌آموزی است که جزئیات اقدامات تحولی آن در قالب ۵ کتابچه به استان‌ها ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار